Radnóti Miklós: Október

Hűvös arany szél lobog,
leülnek a vándorok.
Kamra mélyén egér rág,
aranylik fenn a faág.
Minden aranysárga itt,
csapzott sárga zászlait
eldobni nem meri,
hát lengeti a tengeri.

Hivatalosan is beköszöntött az ősz. Iskolánk udvara új ruhát öltött, sokkal színesebb és békésebb, mint eddig: narancssárga, bordó, citromsárga és barna színekben pompázik. 

Iskolánk tanulói októberben sem maradtak feladat és kihívás nélkül. Judit néni – iskolánk igazgatója – egy ötletes, kooperatív és izgalmas kihívást talált ki a gyermekek számára. A kihívás lényege a következő volt: készíts, díszíts és szépíts!
A kihívás és az őszi hangulat gyönyörű eredményeket hozott. Iskolánk csoportszobái varázslatos őszi erdővé változtak. Több csoport ajtaját boszorkány díszíti, az asztalokon őszi koszorúk, a termeket pedig halloween tökök ékesítik. A gyerekek, a pedagógusok és a hallgatók nem csak a nyereményekért, hanem a közös alkotás öröméért is dolgoztak. Minden csoport izgatottan várja az őszi dekoráló verseny eredményét.
Az őszi termések nem csak az osztályokat díszíthetik, hanem finomak is lehetnek, az egyik csoport gyermekei közösen almás pitét sütöttek. 

Galéria

12kép

Az őszi természet megfigyelése céljából több csoportunk is ellátogatott a Budai Arborétumba. A hely nagyon közel van iskolánkhoz, ahová legtöbbször sétálva és kerekesszékekkel megyünk. A gyönyörű növényvilág és a tematikus séták mindig élményekkel és feltöltődéssel gazdagítják a gyermekeket és a konduktorokat.


Az iskola egyik csoportját megihlették a gyönyörű növények, így virágültetésbe kezdtek, amelyhez a virágok felajánlását külön köszönjük!

Októberben ünnepeltük a Takarítás Világnapját is. Néhány csoportunk ügyelve a természet- és környezetvédelemre ÖKO takarítószereket készített. Témáik a házilag előállítható takarító- és kozmetikai szerek alapanyagainak megismerése volt, valamint annak az érzékeltetése, milyen egyszerű módon, olcsón, hatékony, környezetbarát termékeket állíthatnak elő önállóan. 

Iskolánk részt vett a SuliNyugi programban, ahol olyan 45 perces foglalkozásokon vettek rész a gyermekek, amely során a feszültség jeleiről, okairól és legfőképp a feszültséglevezetés lehetőségeiről beszélgettek, közösen kipróbálva néhány módszert. Olyan módszereket gyakorolhattak a csoportos foglalkozás alatt, amelyeket a mindennapok során könnyen tudnak majd alkalmazni. 

Galéria

4kép