Kedves Diákok, Tisztelt Szülők és Tisztelt Kollégák!
Elérkezett Szakiskolánk második tanévének vége, a második tanév, amit korlátozásokkal, sokszor az online térben kellett megélnünk.
Szeptemberben – a Pető Zenedélután keretében – maszkban, távolról, de még együtt örülhettünk a Corvinus Néptáncegyüttes és Lajti Ákos interaktív folklór előadásának, a gyönyörű Felvidéki és Kárpát-medencei táncoknak. Még „hagyományos módon” foglalkozhattunk a Diáksport Napjával, októberben az Állatok Világnapjával. A világ minden táján október első hetében emlékeznek meg a központi idegrendszeri sérüléssel, azaz cerebrális parézissel élő emberekről, a Szakiskolán is megemlékeztünk a CP Világnapról, és méltóképpen tudtunk megemlékezni nemzeti gyásznapunkról, az aradi vértanúk napjáról és az 1956-os forradalomról is. Novemberben online nyílt napokat tartottunk, melyekre nemcsak az érdeklődő családok, hanem munkatársak, más intézményben dolgozó pedagógusok, és itthoni, illetve erdélyi hallgatók is csatlakoztak. Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk, mind a mozgásprogramot, mind a tanórákat illetően. November végén, a karácsonyi műhelyben, újrahasznosított alapanyagból még elkészülhettek a karácsonyi ajándékok a családtagoknak. Azután – a vírus miatt –, sajnos digitális munkarendre kellett átállnunk, online felületen folytatódott a tanulás. Az ünnepek után, januárban ismét megpróbáltunk visszatérni a megszokott életünkbe, a pótkarácsonyi ajándékozás, a farsangi mulatság kicsit elfeledtette velünk a körülöttünk lévő helyzetet, bizonytalanságot. Februártól beindult a fotó szakkör is, ám sajnos folytatódtak a korlátozások, ismét meg kellett válnunk egymástól. Nem hagytuk el magunkat, alkalmazkodtunk, fejlődtünk, digitális munkarendben is igyekeztünk mindenből kihozni a legtöbbet. Március elején gyarapítottuk tudásunkat a Pénzügyi és vállalkozói témahét keretében is. Az online térben sikeresen lezajlottak a felvételi beszélgetések és a bemeneti kompetencia mérések a hozzánk jelentkező diákokkal. A monitorok előtt ülve emlékeztünk meg március 15-éről. A Digitális témahéthez Hungarikum c. kisfilm készítésével, valamint számítógép-és internetbiztonsági témák feldolgozásával kapcsolódtunk. A tanulmányi verseny és a Fenntarthatósági témahét foglalkozásai is sikeresen megvalósultak. Digitális múzeumi kiállításon és e-parlamenti látogatáson is részt vettünk, melyekre a hallgatók is csatlakozhattak. Május közepétől visszatérhettünk az iskolába, és már az első héten bemutató foglalkozásokkal kapcsolódtunk be konduktor-segítő, illyefalvi hallgatók elméleti képzésébe, konduktor hallgatóink aktív közreműködésével. Az utolsó hetekben igyekeztünk kihasználni minden lehetőséget, hogy ügyesedjünk, fejlődjünk a mozgásban, az önállóságban, a feladatok végzésében, Az életvitel program keretein belül beültettük magaságyásunkat, berendeztünk egy teasarkot, kipróbáltunk könnyen elkészíthető recepteket (gofri, smoothie, sportszelet), jártunk a Feneketlen-tónál, konditermünkben, gyakoroltuk a mosást. Az elmúlt hónapokat, a bezártságot mindannyian nehezen éltük meg, gyakran nélkülöznünk kellett a személyességet, a közvetlen emberi kapcsolatokat, a közösség szeretetének, támogatásának megélését. Féltettük, féltjük egymást, szeretteinket, az eddigi, megszokott életünket. Emellett azonban nagyszerű dolgokat is megtapasztalhattunk, a megváltozott körülményekhez igazodó, néhányunktól idegen feladatok megoldásában összefogtunk, segítettük egymást, tanulóink távol az iskolától, otthoni körülmények között sem adták fel, folyamatosan tanultak, készültek, végezték a dolgukat. Azt gondolom, ez óriási eredmény, óriási érték, köszönöm diákjainknak a fegyelmezettségét, kötelességtudatát, szorgalmát és kitartását. Köszönöm a szülők együttműködését, az otthoni életrend kialakítását, gyermekeik segítését, bátorítását, biztatását, azt, hogy nap, mint nap partnerek voltak a digitális oktatásban. Köszönöm munkatársaim odaadó munkáját és törekvését, hogy tanulóink minden ismeretet megszerezzenek, okosodjanak, ügyesedjenek, fejlődjenek, amennyire csak az adott körülmények között lehetséges. Reméljük, hogy túljutva a járványon, a következő tanévben szabadabb életünk lesz, lehetőségünk lesz megvalósítani mindent, amit tervezünk, szervezünk, álmodunk és ebben a szabadabb életben is a legfontosabb marad az egymás tisztelete, segítése, az inspiráló, nyugodt, örömteli légkör megteremtése és fenntartása. Kívánok mindenkinek egészséges, pihentető, de, a lehetőségekhez képest aktív, kellemes vakációt.
Budapest, 2021. 06. 11.
Siposné Birkás Melinda
intézményegység-vezető