PROGRAMOK
INTERNET BIZTONSÁG
Iskolánkban fontosnak tartjuk, hogy felhívjuk a fiatalok figyelmét az interneten leselkedő különböző veszélyekre. A Digitális témahét kapcsán az alsós, a felsős és a szakiskolás gyerekeink számára korosztályoknak megfelelő interaktív anyagok készültek, melyek mind a médiatudatosság fejlesztését szolgálják. Olyan témák kerültek palettára, mint például az interneten való információszerzés, fényképek kikerülése a világhálóra, ismeretlen személyekkel való kommunikáció, számítógépes vírusok.
Az anyagok az alábbi linkeken érhetők el:
Internetbiztonság (Szövegfeldolgozás):
https://redmenta.com/DTH-+a+feh%C3%A9r+juh
https://redmenta.com/DTH-+eltitkolt+bar%C3%A1t
https://redmenta.com/DTH-+ne+t%C3%A1ncolj+a+farkassal
Számítógépes vírusok:
https://view.genial.ly/603cb206dbdb4b0d144523fb/interactive-content-virus-dt
Néhány tanuló klaviatúrát ragadott és a kezük alatt a képen látható versikék születtek:
ÖT ORSZÁG RAJZAI
A Digitális témahét programsorozat keretén belül valósítottuk meg az Öt ország rajzai című projektünket. Egy nagyon izgalmas vállalkozás volt ez számunkra, mely során a tanulóink által készített digitális rajzokat, négy másik ország különböző sajátos nevelésű igényű, de főleg cerebral paretikus gyermekei folytatták különféle eszközökkel (pl.: Paint, SketchBook). A magyar gyerekeken kívül, német, svéd, angol és lengyel tanulók bővítették a műveket, melyek így varázsolódtak egy kerek egésszé, melyek öt különböző országban készültek. A projektben résztvevő iskolák: NICE- Centre for Movement Disorder (Anglia, Birmingham), Move & Walk Sverige AB (Svédország, Malmö), Konduktive Förderung, Verein für Menschen mit Körperbehinderung e.V., (Németország, Nürnberg), Zespół Szkół „Krok za krokiem” (Lengyelország, Zamość), SE Pető András Konduktív Gyakorló Általános Iskola (Magyarország, Budapest).
A projekt során nem csak a közös rajzkészítés volt a cél, hanem a tanulóink különböző órák keretében megismerkedhettek a résztvevő országok kultúrájával, érdekességeivel.
HUNGARIKUMOK
KÜLÖN KIADÁS
A Digitális témahét keretén belül került megrendezésre március 26-án az Önképzőkör különkiadása. Az online előadásokat a DT munkacsoport tagjai tartották.
A bemutatók által a résztvevő 60 pedagógus megismerkedhetett a WordArt, a Symbaloo, a Kahoot!, a Képmetsző és a QR kód generátor alkalmazásokkal.
Az alkalom célja az volt, hogy teret adjon a belső tudásmegosztásnak, hozzájáruljon a pedagógiai eszköztárunk bővítéséhez, színesebbé tételéhez. A résztvevők interaktívan kapcsolódhattak be, ők maguk is kipróbálhatták a platformok adta lehetőségeket.
A kollégák számára tartott Önképzőkör után a szervezők fontosnak tartották, hogy kapjanak valamilyen visszajelzést a Digitális témahéten tartott előadásokról. Az értékeléshez a Mentimeter alkalmazást használták. A beérkezett válaszok alapján egy olyan szófelhő illetve szavazóskála jött létre, mely azt mutatja, hogy egy ismeretekben bővelkedő, színes online előadáson vehettek részt a nevelőtestület tagjai.