Pedagógiai hitvallásom:
„Nem elég jóra vágyni: a jót akarni kell! És nem elég akarni: de tenni, tenni kell!”
(Váci Mihály)
Munkakör, beosztás
Nyugalmazott igazgató, közoktatási – pedagógiai szakértő, mesterpedagógus
Végzettségek:
| 1983 | Konduktor, Mozgássérültek Nevelőképző és Nevelőintézete (BA) |
| 1984 | Általános iskolai tanító, Budapesti Tanítóképző (BA) |
| 2000 | Speciális pedagógia szakos tanár és szakpedagógus, ELTE (MA) |
| 2015 | Szakértői pedagógus szakvizsga, Budapesti Corvinus Egyetem |
| 2018 | Közoktatási vezető pedagógus szakvizsga, Budapesti Corvinus Egyetem |
Továbbképzések:
| 1998 | Szakértői-szaktanácsadói szerepkör. Fővárosi Pedagógiai Intézet |
| 2005 | A pedagógiai szakszolgálatok rendszerszintű minőségfejlesztése. I. OM Sulinova KHT. |
| 2006 | A pedagógiai szakszolgálatok rendszerszintű minőségfejlesztése. II. OM Sulinova KHT. |
| 2010 | Utazó-gyógypedagógusi kompetenciák, az utazó-gyógypedagógusi tevékenységtől az utazó gyógypedagógusi modell kidolgozásáig. Minőség és Kreativitás Bt. |
| 2011 | Változáskezelés, vezető és menedzserképzés. XIII. kerületi PSZK |
| 2011 | Funkciók Nemzetközi Osztályozása (FNO) elméleti és gyakorlati képzés. MEREK |
| 2012 | Beszédpercepciós diagnosztika és terápia. MAGYE |
| 2013 | Projektpedagógia, epochalis oktatás. FÜPI |
| 2013 | Mentorok/vizsgabizottsági tagok képzése. OH |
| 2015 | Pedagógusok felkészítése a tanfelügyeleti eljárásra és minősítésre. OH |
| 2024 | Digitális kompetenciák fejlesztése az RRF-1.2.1 projektben. Klebelsberg Központ; OKT-FULL Tanácsadó Korlátolt Felelősségű Társaság |
Munkatapasztalat:
45 év munkaviszony a Pető Intézet különböző területein.
1989 óta a konduktív nevelés hazai rendszerének támogatása.
Külföldi munkatapasztalat, tanulmányút:
| 1989 – 2003 | Észak-Írország. 1-3 hónapos intervallumok. Conductor teamleader. |
| 2004/2005-ös tanév | London, Első osztályos mozgássérült gyermekek iskolai oktatása és nevelése a konduktív pedagógia eszközeivel. Senior adviser conductor. |
| 2003 | Brüsszel, Állampolgárok az európai Magyarországért képzés és brüsszeli tanulmányút. Phare Access 2000. Budapesti Európa Ház és az Európai Bizottság Magyarországi Delegációja. |
| 2011 | Svájc, Nottvill, ICF Recearc Bruch. Classification of Functioning, Disability and Health. |
| 2018 | Szentpétervár, Oroszország oktatási hete rendezvénysorozat |
Nyelvismeret:
| Angol | Középfok, kiváló szóbeli kommunikációs képességgel |
| Német | Alapfok |
Pályázatokban részvétel:
| 2005-2006 | Szakértői Bizottságok minőségellenőrzési rendszerének fejlesztése. Oktatási Minisztérium Sulinova KHT. Somogy megyei szakértői bizottság, tanácsadó |
| 2010-2013 | Támop 3.4.2. A sajátos nevelési igényű, mozgássérült gyermekek együttnevelésének elősegítése, MPANNI projektvezető |
| 2013-2014 | Támop 3.1.5. Gyakornoki Minősítő Vizsgák és a Pedagógusjelöltek felkészítése pilotprojekt. Oktatási Hivatal – Profundo Kft. Mentor, minősítő szakértő |
Köznevelési szakértői tevékenység:
Az Oktatási Hivatal országos szakértői névjegyzéken nyilvántartott szakterület: Esélyegyenlőség.
SNI gyermek óvodai nevelése, tanuló iskolai nevelése és oktatása és integrált nevelés oktatás szakirány
Igazolvány sorszáma: SZ028960
Társadalmi szervezetekben részvétel:
| 1986-tól | Magyar Konduktorok Egyesülete, elnökségi tag 1996-2002 |
| 1988-1991 | MEOSZ Bicebóca Egyesület egyik alapítója, kuratóriumi tag1990-1991 |
| 1989-tól | Magyar Rehabilitációs Társaság |
| 1993-tól | Pedagógiai Társaság, Kisgyermeknevelési szekció |
| 2018-tól | Nemzeti Pedagógus Kar |
Publikáció:
Magyar Tudományos Művek Tárában megtalálható (mtmt) publikációk száma 31.
Tovább Mátyásiné Kiss Ágnes műveinek listájához az MTMT adatbázisában…