MAKK ÁDÁM BALÁZS

Semmelweis Egyetem Pető András Gyakorló Általános Iskolája, Szakiskolája, Egységes Konduktív Pedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma, intézményvezető

Hiszem, hogy azért vagyunk a világon, hogy talentumainkat felelősségteljesen kamatoztassuk. Az emberi életekhez közvetlenül hozzáadható értékteremtésben a konduktoroknak is kiemelkedő lehetősége van.

A konduktori hivatás elkötelezettjeként dolgozom 1986 óta.

Szakmai tapasztalat:

2023 augusztus – jelenleg intézményvezető

Semmelweis Egyetem Pető András Gyakorló Általános Iskolája, Egységes Pedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma

2020 – jelenleg kerekesszékes utánpótlás nevelő vívóedző

Pető Sport Egyesület

2019 – konduktor szakértő

Chile – Pequeño Cottolengo – Chilei Pápai Katolikus Egyetem –

2017 – 2023 intézményvezető

Semmelweis Egyetem Pető András Gyakorló Általános Iskolája, Egységes Pedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma

2017 – szaktanácsadó, szervezetfejlesztő

Mexikó, Cuernavaca, ConNosotros – konduktív pedagógiai intézmény

2016 – jelenleg team tag – szaktanácsadó konduktor,

Koraszülött Utánvizsgálati Ambulancia, Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika, Semmelweis Egyetem, Általános Orvostudományi Kar

2015 – 2017 igazgató

Pető András Főiskola Gyakorló Általános Iskolája, Egységes Pedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma

2014 – kurzus előadó, szakértő

Kína, Dongguan

2014 – jelenleg szaktanácsadó konduktor

határon túli (Szlovákia, Ukrajna, Románia, Szerbia) konduktív pedagógia bevezetése, konduktor pedagógusok képző helyeinek, gyakorló területeinek kialakítása

2014-2015 – marketing és PR vezető

Pető András Főiskola

2010-2014 – kommunikációs vezető

Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete (MPANNI)

2008 – tanácsadó, szervezetfejlesztő

Mexikó, Cuernavaca, ConNosotros – konduktív pedagógiai intézmény

2004 – jelenleg – szaktanácsadó konduktor

egészségügyi alapellátásban, Budapest, X., XIX., XX. kerületek védőnői rendelőiben

2003 – szervezetfejlesztő/hálózatszervező – pedagógiai szakszolgálati ágazatközi együttműködések kialakítása

Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete (MPANNI)

2001 – projekt vezető

Mexikó, Cuernavaca, ConNosotros – konduktív pedagógiai intézmény-fejlesztő és szakmai vezető

1999  – projekt tag

nemzetközi habilitációs-, rehabilitációs szolgáltatások fejlesztése

Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete (MPANNI)

1998 – konduktor

Svédország – konduktív pedagógiai fejlesztés

1997-2000 – programvezető

Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete (MPANNI)

1994 – kondoktor projekt tag

Anglia, London – konduktív pedagógiai fejlesztés

1993 – konduktor projekt tag

Ausztrália – konduktív pedagógiai fejlesztés

1992 – konduktor projekt tag

Észak Írország – konduktív pedagógiai fejlesztés

1991 – projektvezető

Ausztrália – konduktív pedagógiai fejlesztés

1986-2014 – konduktor munkavállaló

Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete (MPANNI)

TANULMÁNYOK:

2023 – jelenleg Interdiszciplináris Családtudományi Mesterképzési Szak, Mentálhigiéné Intézet, Semmelweis Egyetem Egészségügyi Közszolgálati Kar

2020 Bayley–III (Bayley Scales of Infant and Toddler Development, Third Edition) 

2020 Sportedző (vívás) 

2008-2010 – Közoktatás vezetői szakvizsga, Budapesti Corvinus Egyetem – TK-588/2009/10.

2005 ECDL 4 modul,

2004-2007 – Szociálismenedzser, Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Kar – 

1995-1998 alkalmazott videókommunikáció, Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar 

1993 Ismerkedjünk az autizmussal,

1991-1994 Diploma in Management Studies (DMS), School of Business Oxford Brookes University 

1990 Alapfokú Bliss-tanfolyam,

1986-1991 okleveles konduktor, Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete,

nyelvismeretem angol – felsőfokú.

Kommunikációs készségek:
  • Felsővezetői és ágazatközi vezetői kommunikációs készségek;
  • Előadói és interaktív oktatáshoz szükséges felsőszintű kommunikációs készségek;
  • Szervezetfejlesztési, változtatásvezetési programokhoz, szenior szakértői és tanácsadói munkához szükséges felső szintű facilitátori és programvezetői kommunikációs készségek.
  • Sportoló és mestere közötti kommunikációs készségek
  • Segítőhivatásban alkalmazandó felsőszintű kommunikációs készségek.
Szervezési/vezetői készségek:

Komplex rendszerek vezetéséhez és átalakításához szükséges felsővezetői készségek.

Munkával kapcsolatos készségek:

A köznevelési, a szociális ill. egészségügyi intézményrendszerben zajló szakmai munkához kapcsolódó szakterületi ismeretek, valamint felsővezetői munkavégzéséhez kapcsolódó ismeretek.

Koraintervenciós tanácsadói képesség.

Korszerű családtudományi, kapcsolatelméleti és a hozzájuk kötődő módszertani és gyakorlati ismeretek birtokában képesség a családok vizsgálatára fókuszáló tudományos tevékenységre, kutatásra és oktatásra, továbbá ezen ismeretek magas szintű, társadalmi kontextust is tekintetbe vevő alkalmazása.

Egyéb készségek:
  • Csapatmunka.
  • Komplex tevékenység-portfólió teljesítmény menedzsment rendszerének kialakítása és működtetése valamint menedzsment kontrolrendszer kialakítása, működtetése.
  • Rekreációs, rehabilitációs és versenysport ismeretek a parasport területére fókuszálva.
  • Szenzoros és robotasszisztált rehabilitáció alkalmazása a központi idegrendszeri mozgássérültek számára
Tagságok:

2023 – jelenleg tag, Magyar Edzők Társasága

2022 – jelenleg tag, Budapesti Sportszövetség

2022 – jelenleg tag,  Magyar Vívószövetség tagja

2016- jelenleg országos küldött, Nemzeti Pedagógus Kar

2015- jelenleg budapesti elnökségi tag, Nemzeti Pedagógus Kar

1991 – tag, Magyar Konduktorok Egyesületének,

1998 – tag, Kora Gyermekkori Intervenció Magyarországi Közhasznú Egyesület

2011 – alapítótag, elnökségi tag Hungarikum Szövetségnek

2019 – NPK delegált tagja, Dél Pest Tankerületi Tanács.

2000 – tag, A Konduktív Pedagógiai Rendszer Nemzetközi Pető András Társasága

PUBLIKÁCIÓK:

Makk, Á. (2020) The tool of conductive assistance in early intervention Semmelweis Egyetem, Pető András Kar Budapest, 2020

Feketéné Szabó, É. – Zsebe, A. – Makk, Á. (2019) Rávezető segítségnyújtás a korai intervencióban Semmelweis Egyetem, Pető András Kar Budapest, 2019

Horváth, J. – Örkény, I. – Makk, Á.: (2002) I can also draw. An opportunity for visual development in the nursery school of motor-disordered children. Conductive Education Occasional Papers Number 9 (2002)

Online publikációk:

Pető intézeti mozgásfejlődés-tanácsadás https://konduktor.blogspot.com/

Fejlesztéseket segítő oktatási filmek

http://igy-probalja.blogspot.com/

Konferenciák, előadások:
  1. Konferencia a Perikoncepcionális Egészségről és a Veleszületett RendellenességekMegelőzéséről – word
  2. A védőnői szolgálat megerősítése, megújítása céljából Bábiné Szottfried Gabriella miniszteri biztos konferenciasorozatán – prezi
  3. A Magyar Egészségügyi Menedzser Klub – cikk
  4. Dr. Balogh Erzsébet, Makk Ádám – A Konduktív Nevelés Néhány Jellemzője Alacsony Életkorban – Magyar Fejlőésneurológiai Társaság II. Kongresszusa – videó
  5. Universidad Autónoma del Estado de México – Condudcive Education and the Early Intervention – videó
  6. Konduktori Csecsemőszűrés Szerepe a Rehabilitációs Team Munkában – A kora gyermekkori intervenció lehetőségei SZÜLETÉSTŐL HÁROM ÉVES KORIG
  7. A Pető módszer-, és koncepciót ismertetése a Hungarikum Szövetség 1. Szakmai Napján – cikk
  8. Bemutatkozó szakdiplomaták részére – prezi
  9. Társszakmák képviselőinek korai fejlesztés témában szakmai képzés – prezi
  10. Michigan State University -Pető Intézet bemutatása mint NGO és a hazai NGO sector MBA hallgatók számára – prezi
  11. Mentőápoló szakemberek részére információs kurzus – prezi

ELISMERÉSEK:

Fair Play Életmű Díj

Semmelweis Egyetem kiváló dolgozója

Honorary Citizen – Ausztrália; Certificate of Appreciation – Rotary Club