Semmelweis Egyetem Pető András Gyakorló Általános Iskolája, Szakiskolája, Egységes Konduktív Pedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma, intézményvezető
Hiszem, hogy azért vagyunk a világon, hogy talentumainkat felelősségteljesen kamatoztassuk. Az emberi életekhez közvetlenül hozzáadható értékteremtésben a konduktoroknak is kiemelkedő lehetősége van.
A konduktori hivatás elkötelezettjeként dolgozom 1986 óta.
Szakmai tapasztalat:
2023 augusztus – jelenleg intézményvezető
Semmelweis Egyetem Pető András Gyakorló Általános Iskolája, Egységes Pedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma
2020 – jelenleg kerekesszékes utánpótlás nevelő vívóedző
Pető Sport Egyesület
2019 – konduktor szakértő
Chile – Pequeño Cottolengo – Chilei Pápai Katolikus Egyetem –
2017 – 2023 intézményvezető
Semmelweis Egyetem Pető András Gyakorló Általános Iskolája, Egységes Pedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma
2017 – szaktanácsadó, szervezetfejlesztő
Mexikó, Cuernavaca, ConNosotros – konduktív pedagógiai intézmény
2016 – jelenleg team tag – szaktanácsadó konduktor,
Koraszülött Utánvizsgálati Ambulancia, Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika, Semmelweis Egyetem, Általános Orvostudományi Kar
2015 – 2017 igazgató
Pető András Főiskola Gyakorló Általános Iskolája, Egységes Pedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma
2014 – kurzus előadó, szakértő
Kína, Dongguan
2014 – jelenleg szaktanácsadó konduktor
határon túli (Szlovákia, Ukrajna, Románia, Szerbia) konduktív pedagógia bevezetése, konduktor pedagógusok képző helyeinek, gyakorló területeinek kialakítása
2014-2015 – marketing és PR vezető
Pető András Főiskola
2010-2014 – kommunikációs vezető
Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete (MPANNI)
2008 – tanácsadó, szervezetfejlesztő
Mexikó, Cuernavaca, ConNosotros – konduktív pedagógiai intézmény
2004 – jelenleg – szaktanácsadó konduktor
egészségügyi alapellátásban, Budapest, X., XIX., XX. kerületek védőnői rendelőiben
2003 – szervezetfejlesztő/hálózatszervező – pedagógiai szakszolgálati ágazatközi együttműködések kialakítása
Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete (MPANNI)
2001 – projekt vezető
Mexikó, Cuernavaca, ConNosotros – konduktív pedagógiai intézmény-fejlesztő és szakmai vezető
1999 – projekt tag
nemzetközi habilitációs-, rehabilitációs szolgáltatások fejlesztése
Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete (MPANNI)
1998 – konduktor
Svédország – konduktív pedagógiai fejlesztés
1997-2000 – programvezető
Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete (MPANNI)
1994 – kondoktor projekt tag
Anglia, London – konduktív pedagógiai fejlesztés
1993 – konduktor projekt tag
Ausztrália – konduktív pedagógiai fejlesztés
1992 – konduktor projekt tag
Észak Írország – konduktív pedagógiai fejlesztés
1991 – projektvezető
Ausztrália – konduktív pedagógiai fejlesztés
1986-2014 – konduktor munkavállaló
Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete (MPANNI)
TANULMÁNYOK:
2023 – jelenleg Interdiszciplináris Családtudományi Mesterképzési Szak, Mentálhigiéné Intézet, Semmelweis Egyetem Egészségügyi Közszolgálati Kar
2020 Bayley–III (Bayley Scales of Infant and Toddler Development, Third Edition)
2020 Sportedző (vívás)
2008-2010 – Közoktatás vezetői szakvizsga, Budapesti Corvinus Egyetem – TK-588/2009/10.
2005 ECDL 4 modul,
2004-2007 – Szociálismenedzser, Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Kar –
1995-1998 alkalmazott videókommunikáció, Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
1993 Ismerkedjünk az autizmussal,
1991-1994 Diploma in Management Studies (DMS), School of Business Oxford Brookes University
1990 Alapfokú Bliss-tanfolyam,
1986-1991 okleveles konduktor, Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete,
nyelvismeretem angol – felsőfokú.
Kommunikációs készségek:
- Felsővezetői és ágazatközi vezetői kommunikációs készségek;
- Előadói és interaktív oktatáshoz szükséges felsőszintű kommunikációs készségek;
- Szervezetfejlesztési, változtatásvezetési programokhoz, szenior szakértői és tanácsadói munkához szükséges felső szintű facilitátori és programvezetői kommunikációs készségek.
- Sportoló és mestere közötti kommunikációs készségek
- Segítőhivatásban alkalmazandó felsőszintű kommunikációs készségek.
Szervezési/vezetői készségek:
Komplex rendszerek vezetéséhez és átalakításához szükséges felsővezetői készségek.
Munkával kapcsolatos készségek:
A köznevelési, a szociális ill. egészségügyi intézményrendszerben zajló szakmai munkához kapcsolódó szakterületi ismeretek, valamint felsővezetői munkavégzéséhez kapcsolódó ismeretek.
Koraintervenciós tanácsadói képesség.
Korszerű családtudományi, kapcsolatelméleti és a hozzájuk kötődő módszertani és gyakorlati ismeretek birtokában képesség a családok vizsgálatára fókuszáló tudományos tevékenységre, kutatásra és oktatásra, továbbá ezen ismeretek magas szintű, társadalmi kontextust is tekintetbe vevő alkalmazása.
Egyéb készségek:
- Csapatmunka.
- Komplex tevékenység-portfólió teljesítmény menedzsment rendszerének kialakítása és működtetése valamint menedzsment kontrolrendszer kialakítása, működtetése.
- Rekreációs, rehabilitációs és versenysport ismeretek a parasport területére fókuszálva.
- Szenzoros és robotasszisztált rehabilitáció alkalmazása a központi idegrendszeri mozgássérültek számára
Tagságok:
2023 – jelenleg tag, Magyar Edzők Társasága
2022 – jelenleg tag, Budapesti Sportszövetség
2022 – jelenleg tag, Magyar Vívószövetség tagja
2016- jelenleg országos küldött, Nemzeti Pedagógus Kar
2015- jelenleg budapesti elnökségi tag, Nemzeti Pedagógus Kar
1991 – tag, Magyar Konduktorok Egyesületének,
1998 – tag, Kora Gyermekkori Intervenció Magyarországi Közhasznú Egyesület
2011 – alapítótag, elnökségi tag Hungarikum Szövetségnek
2019 – NPK delegált tagja, Dél Pest Tankerületi Tanács.
2000 – tag, A Konduktív Pedagógiai Rendszer Nemzetközi Pető András Társasága
PUBLIKÁCIÓK:
Makk, Á. (2020) The tool of conductive assistance in early intervention Semmelweis Egyetem, Pető András Kar Budapest, 2020
Feketéné Szabó, É. – Zsebe, A. – Makk, Á. (2019) Rávezető segítségnyújtás a korai intervencióban Semmelweis Egyetem, Pető András Kar Budapest, 2019
Horváth, J. – Örkény, I. – Makk, Á.: (2002) I can also draw. An opportunity for visual development in the nursery school of motor-disordered children. Conductive Education Occasional Papers Number 9 (2002)
Online publikációk:
Pető intézeti mozgásfejlődés-tanácsadás https://konduktor.blogspot.com/
Fejlesztéseket segítő oktatási filmek
http://igy-probalja.blogspot.com/
Konferenciák, előadások:
- Konferencia a Perikoncepcionális Egészségről és a Veleszületett RendellenességekMegelőzéséről – word
- A védőnői szolgálat megerősítése, megújítása céljából Bábiné Szottfried Gabriella miniszteri biztos konferenciasorozatán – prezi
- A Magyar Egészségügyi Menedzser Klub – cikk
- Dr. Balogh Erzsébet, Makk Ádám – A Konduktív Nevelés Néhány Jellemzője Alacsony Életkorban – Magyar Fejlőésneurológiai Társaság II. Kongresszusa – videó
- Universidad Autónoma del Estado de México – Condudcive Education and the Early Intervention – videó
- Konduktori Csecsemőszűrés Szerepe a Rehabilitációs Team Munkában – A kora gyermekkori intervenció lehetőségei SZÜLETÉSTŐL HÁROM ÉVES KORIG
- A Pető módszer-, és koncepciót ismertetése a Hungarikum Szövetség 1. Szakmai Napján – cikk
- Bemutatkozó szakdiplomaták részére – prezi
- Társszakmák képviselőinek korai fejlesztés témában szakmai képzés – prezi
- Michigan State University -Pető Intézet bemutatása mint NGO és a hazai NGO sector MBA hallgatók számára – prezi
- Mentőápoló szakemberek részére információs kurzus – prezi
ELISMERÉSEK:
Fair Play Életmű Díj
Semmelweis Egyetem kiváló dolgozója
Honorary Citizen – Ausztrália; Certificate of Appreciation – Rotary Club