IV-es csoport tanulói megismerkedtek a fenntartható gazdálkodással, fogyasztással és a Pénz Témahétét keretével összhangban a fenntartható, tudatos vásárlással.

Különböző foglalkozások keretében ismerkedtek a kiadások, bevételek fogalmával, az energiatakarékossági módokkal és pénzgazdálkodással, spórolási lehetőségekkel.

Hétfőn egyéni foglalkozás keretében fizetést kaptak, melyből a kötelező kiadásaikat fedezni kellett, spórolási tippeket gyűjtve a lehető legtöbb pénzt félre téve. Mindezek mellett kisebb anyagok felhasználásával saját uzsonnás szalvétát is készítettek.

Kedden és csütörtökön megismerkedtek a megújuló, illetve e nem megújuló energiaforrásokkal. Quiz kérdésekre válaszolva döntötték el, hogy ezen anyagokkal hogyan érdemes gazdálkodni.

Szerdán három tesztben vettek részt:

  • energia fogalma, és az energiapazarlás csökkentésének lehetőségei
  • áram előállításának módjait, lépéseit, fontosságát ismerték meg
  • üvegházhatás, illetve a felmelegedés hatásait nézték meg

Pénteken ismét a pénzgazdálkodás került előtérbe, ahol kiadásaikat, bevételeiket kellett rendszerezniük.

Sok új ismeretet sajátítottak el játékos formában, és hasznos tudást szereztek, melyet napi szinten alkalmaznak.

Már szokássá vált iskolánkban, hogy az Energiatakarékossági Világnap alkalmából led- mécsesek mellett vacsoráznak a kollégista tanulók.