Egészség hét VIII-as csoportban

Az egészség hét előtt, mindig izgalmasan készülnek a konduktorok, hogy milyen új tudással, játékkal bővítsék a gyermekek tudását, hiszen már az óvoda és az iskola első éveiben is nagy hangsúlyt fektetnek erre a témakörre a kollégák.
A mi csoportunkban 1. és 2. osztályos gyermekek tanulnak, így sok érdekes témát érintettünk a gyermekekkel. Ilyen volt a helyes fogmosás, az egészséges táplálkozás, táplálkozási piramis, gyümölcsök, zöldségek, életfával foglalkoztunk.
A gyerekek e témák közül a legjobban az ételpiramis megalkotását élvezték a legjobban, hiszen ők színezhették ki a hozzátartozó ételeket/ termékeket.
A tevékenységek alatt a gyermekek gyakorolhatták a színezést, ragasztást, vonalban maradást, színeket tanultak és ismételtek, a ceruzafogást.
Mindezek mellett sok hasznos tudással bővültek a gyerekek, akik elsősorban játszva tanulták meg, hogy miért is olyan fontos az egészség, valamint az, hogy egészségesen táplálkozzunk.

Bándi Anna konduktor

 

Galéria

6kép

Egészséghét

Alsó tagozaton a feladatsorok motivációjába épült be a hét témája. Környezetismeret órán a tisztálkodást (arcmosás, kézmosás) és az alapos fogmosást gyakorolták. Foglalkoztak az egészséges táplálkozással, táplálkozási piramissal, gyümölcsökkel, zöldségekkel és az életfával.
A gyerekek az ételpiramis megalkotását élvezték a legjobban, hiszen ők színezhették ki a hozzátartozó ételeket/ termékeket.
A tevékenységek alatt a gyermekek gyakorolhatták a színezést, ragasztást, vonalban maradást, színeket tanultak és alkalmazták a ceruzafogást.
Sok hasznos tudást szereztek a gyerekek, akik játszva tanulták meg, hogy miért fontos az egészséges életmód.

Felső tagozaton egész évben figyelnek az alapos szellőztetésre, a szabad levegőn való mozgásra. A tantermekben Illóolajat párologtatnak, és gyakran ejtenek szót egészséges életmódról

Hetente többször esznek gyümölcsöt, zöldséget, és ezek felhasználásával új ételeket is készítenek a tanulók.

Az intenzív mozgásra intézményünk sajátosságának megfelelően napi szinten gondot fordítanak.

Az egészséghét keretében etika órán és konduktív foglalkozásokon foglalkoztak a hét témájával.

Etika órán a testi-lelki egészség kapcsolatáról beszélgettek. Órán felmerült kérdéseket:

  • A lelki állapot hatása testi egészségünkre. Mit tehetünk, ha rosszul érezzük magunkat?
  • Milyen öngondoskodási technikákkal segíthetünk magunkon?

-mély légzés, pozitív gondolatok kiírása-cetlimódszer, pozitív hatású cselekedetek-rajzolás, kertészkedés éneklés, tánc…

Az órát végül relaxálással zárták.

Konduktív foglalkozás keretében a bőrápolásról tanultak:

  • különböző bőrtípusok, a bőrben zajló hormonális változások
  • a bőrön megjelenő elváltozások és kezelésük
  • természetes alapanyagú, állat kísérlet mentes termékek
  • természetes anyagokból bőrradírt, arcpakolást készítettek