A Lengyelországi Zamosc városában működő Krok za krokiem (The Step by Step) alapítvány iskolájában tanuló diákokkal közösen tartottuk nyári kerekesszékes, vívó edző táborunkat. Nyolc mozgássérült diák,  és 6 kisérője indult útnak 2022. július 4-én, hétfőn reggel a  Semmelweis Egyetem Pető András karának Villányi úti intézménye elöl a Magyar Paralimpiai Bizottság és a Magyar Vívó Szövetség támogatásával.

A közös táborozás célja, a most már hatévre visszatekintő, együttműködés erősítése, a közös sport által.

Tanítványaink, Bedők Tímea és Soós Bence a következőképen foglalta össze a tábori élményeket:

Nagyszerű  volt, hogy már hétfőn, a hosszú út elején új emberekkel ismerkedhettem meg. Egyikük, segítőként jött, pedig régen ő is a mi iskolánkba járt. Egész nap utaztunk, de Ádámmal azért hétfő este „vívtunk” is a buszban,  persze csak játékból.

Kedden hajnali fél egykor értünk oda. Nem sátorban aludtunk, hanem faházban (ennek nagyon örültem, bár én kipróbáltam volna a sátorban alvást)! Nagyon fáradt voltam, mire odaértünk, de ez nem lényeg. Reggel, mikor felkeltünk, reggeli után, lefotóztak minket együtt és hivatalosan is elkezdődött a tábor, elindultunk a Krok za krokiem (The Step by Step) alapítvány újonnan épült Terápiás és gondozási komplexumába, ahol fogyatékkal élő felnőttek  számtalan munkatevékenységgel foglalkoznak. Méhészkednek, asztalos, faipari munkákat, számítógép szerelést és programozást, agyagozást, kézműveskedést, festészetet stb. tanulhatnak. Hatalmas, gyönyörű új építésű épület, ahol az építkezés jelenleg is tart.

A rövid látogatást követően a Zamojskie Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej sportcsarnokba mehettünk, ahol bocciaztunk, aztán megtanítottuk a lengyeleket vívni.

A telefonom fordítójának segítségével tudtunk beszélgetni a lengyelekkel, főleg Wiktorral és Kacperrel.  Szerdán már velük reggeliztem. A szálláson délelőtt tartottunk egy vívó edzést, majd délután csoportversenyekre került sor. A díjkiosztás már a tábortűz mellett történt, itt mindenki kapott ajándékot. Sokat tudtunk beszélgetni a lengyelekkel is, nagyon jó volt a hangulat.

Csütörtökön reggel lehetőségünk volt a Beach Zwierzyniec Rudka Pond tónál kajakozni, vizibiciklizni is, fantasztikus élmény volt! Ez után megtekintettük idegenvezetővel Zwierzyniec városát, mely lenyűgöző volt. Este a búcsú, záró esten nagyon sok ajándékot kaptunk lengyel vendéglátóinktól és egy hatalmas lakomában volt részünk.

Pénteken kiadós reggeli után indultunk haza, és éjfélre érkeztünk az iskolánkhoz, ahol a szüleink már vártak!

Nagyon hálás vagyok a lengyel barátainknak, hogy lehetővé tették számunkra ezt a táborozást, a sok finom ételt és kedvességet nagyon szépen köszönöm! Én nagyon örülök hogy idén el tudtunk menni és találkozni veletek és együtt lenni mert ahogy szól a mondás „Lengyel magyar Barátság” Hatalmas élmény volt számomra veletek lenni és beszélgetni veletek! Csomó élményt szerezni és imádlak titeket és Lengyelországot!

Köszönöm szépen a Tanároknak: Makk Ádámnak (vívó edző), Kiss Annának, Nagyné Kijátz Edinának és a Segítőknek is: Matina Eriknek, Makk Domonkosnak, Iváncsics Ambrusnak ezt a pár nap hatalmas élményt! Végre külföldön voltam!  Nem tudom szavakkal elmondani, hogy mekkora élmény volt!