Az idei tanévben komplex ökoiskolai tevékenységgé bővült a Fenntarthatósági Témahét intézményünkben! Az Öko-munkaközösség vezetőjének irányításával és lelkes tagjainak szervezésében igen sokrétűen, gazdag programokkal valósítottuk meg ezt az eseményt!

Az iskolakert program keretében április első felében megtörtént a kert és a magaságyások rendezése a csoportok szerint felosztott területeken. Az ökoszakkör új komposztálót alakított ki.

Madárbarát kert révén a rendszeres madáretetés és rovarhotelek kihelyezése megtörtént még a fagyok előtt. Tavasszal esővíz gyűjtőre is pályázott az intézmény.

A Témahéten a „Szeresd a virágot!” és a „Kert-kóstolgató” programot egyszerre valósítottuk meg.

 A Pető Intézet Konduktív Iskoláért Közhasznú Alapítvány vezetőjének segítségével pályázat útján sikerült a szükséges földet, magokat, virágládákat, óriás cserepeket, tartókat, virágokat és mobil ágyásokat beszerezni, 175.000 Ft értékben. A három tagozat (alsó, felső és szakiskola) között egyenlően lett elosztva: 10-10 csomag magszalagos saláta, sárgarépa, 5 csomag lila dughagyma, 10 csomag retek. Minden csoport védőnövényként hajtatott fokhagymát kapott.

A magokat, virágokat a gyermekek, a hallgatók, a konduktorok, a Hotel Intercontinental önkéntesei és a szülők segítségével ültettük el. A mobil magaságyások a témahét végén érkeztek meg. Stabil aljzat kialakítása után kerültek beültetésre. Szakiskola kollégiuma az erkélyen cserepekbe ültetett paradicsompalántát, büdöskét, fokhagymát, epret és mini üvegházba salátát. Tavaszig az erkélykomposztálót használták, majd az udvaron kialakított új keretbe vitték le az addig összegyűlt komposztot.

168 tő begónia került ültetésre a „Szeresd s virágot!” programban. A kertben, tantermekben, csoportszobákban és az intézet erkélyein lettek elhelyezve. A csoportok napirendjükbe beillesztették az elültetett növények és virágok rendszeres gondozását.

A gyerekek a konduktív foglalkozásokba illesztve is rendszeresen találkoznak a fenntarthatóság fogalmával, illetve annak gyakorlati kérdéseivel. A kisebbek még játékos keretek között ismerkednek a témával: foglalkoztak a vízzel, annak fontosságával, víztakarékossági tippeket beszélek meg és készítettek egy vízszűrőt is. Hulladékokat gyűjtöttek, szelektíven szétválogatták őket és kirakós játék kapcsán beszélgettek a hulladék kezeléséről, valamint kupakokat újrahasznosítva készítettek memória játékot.

Nagyobb diákjaink már komolyabb elméleti ismeretekkel is rendelkeznek a fenntarthatóság témakörében, illetve a mindennapi életben a gyakorlati dolgokban is alkalmazzák tudásukat. Álljon itt néhány példa csak az utóbbi időből: a régi maszkok gumis szélével kötöztük meg a lágyszárú paradicsomot, fagyisdobozból salátanevelő üvegházat készítettünk, az ültetni való fokhagymákat ivóleves dobozokba csomagoltuk, komposztba tettük a papírtörlőket és a fehér szalvétákat is, a színes kávékapszulákból a karácsonyi műhelyen készítünk ajándékokat….

Gyermekeink mindig örömmel és nagy lelkesedéssel kapcsolódnak az öko-tevékenységekbe és spontán válik belső igénnyé számukra, hogy az otthoni környezetben is megvalósítsák az itt tanultakat.

Galéria

4kép