Iskolánkban 2022. április 20-ra nagy közös kertészkedést, virágültetést hirdettünk meg!
A projektet 2 hónapos előkészítő munka előzte meg, melyből a gyerekek, konduktorok és az intézmény legtöbb munkatársa kivette a részét. A téli időszak után ott maradt avarszőnyeg, a csupasz kora tavaszi udvarunk, az üresen árválkodó magaságyásaink iskolai összefogásra buzdítottak. Lelkes kolléganőnk, Szalmásné Szekér Erika szervezésével és az öko-munkaközösségi tagok bevonásával az egész Iskola és Szakiskola közösen dolgozott ezen a szép napsütéses délutánon.
A falevelek összegyűjtése már az ezt megelőző két hétben megtörtént. A csoportok a konduktív mozgásprogramokba illesztve különböző időpontokban szorgoskodtak a kertben és gyűjtötték zsákokba a faleveleket. A közös virágültetéses délutánon 38 db balkonládát töltöttük meg, 900 liter földet felhasználva, majd 186 tő virágot ültettünk el. A 7 db magaságyásunkba gyomlálás, felásás után még az iskolaév vége előtt kifejlődő zöldségek – saláta, hónapos retek, lila dughagyma, sárgarépa – kerültek, a gyerekek szorgos kezei nyomán. A magaságyásokat a korábbi években egy pályázat keretében hoztuk létre, hogy mozgássérült gyermekeink részére jól megközelíthetővé, gondozhatóvá váljon a veteményes.
Nagyon köszönjük a támogatásokat, melyek nélkül nem tudtuk volna megvalósítani a Virágos iskola projetktet!
Köszönet illeti:
- A Pető Intézet Konduktív Iskoláért Közhasznú Alapítványt és vezetőjét, Baranyai Doriszt, aki által kaptuk a 186 tő begóniát, 36 balkonládát, 900 liter virágföldet és sok-sok veteményt, amit elültethettünk.
- A Magyar Gyula Kertészet Szakiskola tanulóit, aki ültették és gondozták, nevelgették a sok-sok begóniát, míg mi el nem ültettük.
- A kiskerti szerszámokat a MATE- Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem – oktatója Dr. Diószegi Magdolna tanárnő biztosította számunkra.
- A Hotel Intercontinental középvezetőinek 8 önkéntesét, akik részt vettek a közös ültetésben, ezzel is szorosabbra fonva 2009 óta tartó minket támogató kapcsolatunkat.
A gyerekek nagy örömmel veszik ki részüket a munkálatokból, alkalmazva a nevelő, fejlesztő munka során tanultakat, fejlődésüket támogató szükséges és elégséges segítséggel önálló tevékenységekben teljesedhetnek ki. A növényeket azóta is gondozzuk, öntözzük, gyomláljuk. Környezetismeret/biológia tantárgyi anyaghoz igazi élő szemléltetéssel, gyakorlati tevékenységgel kapcsolódik, megerősítve a tantárgyi ismereteket is. A rendszeres gondozás, öntözés a felelős személyiségjegyek kialakítását is támogatják.