Konduktív eszközök

A konduktív bútorokat dr. Pető András dolgozta ki a konduktív pedagógia rendszerének részeként, a 20. század közepén. A konduktív nevelés szemléletéből következően az alkalmazott bútorok nem gyógyászati segédeszközként jelentek meg, hanem a konduktív pedagógia rendszerét támogató tárgyi feltételekként. Ugrás a bútorokhoz ↓

Megformálásukat a funkcionalitás, a stabilitás és a sokoldalú használhatóság szempontjai határozták meg, lehetőséget teremtve arra, hogy a gyermekek és felnőttek aktív részvétellel, irányított tanulási helyzetekben sajátítsák el azokat a mozgásmintákat és képességeket, amelyek a mindennapi önállóságukat támogatják. A konduktív bútorok és eszközök fejlődése szorosan kapcsolódott a mindennapi szakmai gyakorlathoz: kialakulásuk tapasztalati úton történt, párhuzamosan haladva a konduktív nevelés intézményesülésének folyamatával.

A tárgyi környezet formálását végig a pedagógiai célok és a gyakorlati alkalmazhatóság irányították. Az általunk forgalmazott bútorok és eszközök napjainkban is az eredeti alapelvek és formavilág mentén készülnek, mivel ezek ma is alapvető szerepet töltenek be a konduktív pedagógiai rendszerének megvalósításában. Használatuk nem pusztán hagyományőrzés, hanem élő pedagógiai gyakorlat: olyan szemlélet folytatása, amelyben a tárgyi környezet aktívan hozzájárul a tanulási folyamatokhoz, az önállóság fejlődéséhez és a funkcionális cselekvések elsajátításához.

A Semmelweis Egyetem Pető András Kara és szakmai közössége elkötelezett amellett, hogy a konduktív nevelés feltételei minden intézményben garantált minőségben, a pedagógiai alapelvek szerint kialakított bútorok és eszközök révén legyenek biztosítva. Ez teremti meg az országosan egységes, szakmailag hiteles konduktív pedagógiai rendszer gyakorlati megvalósításának alapját, amely egyszerre épít a történeti hagyományokra és felel meg a jelen szakmai elvárásainak.

A Pető-módszer alkalmazása általában személyre szabott, az eszközök kiválasztása és használata minden esetben az egyéni szükségletekhez és képességekhez igazodik. Az eszközök használata mellett a módszer fontos eleme a szakértői segítség, az egyéni tervezés és a folyamatos monitorozás is.

A rendelés menete:

A rendeléseket az eszkozok.peto@semmelweis.hu email címen várjuk!

Fizetési lehetőségek:

  • Helyszínen: bankkártyával vagy azonnali átutalással
  • Átutalással

Átvétel:

  • Személyesen a 1125 Budapest, Kútvölgyi út 8. szám alatt

 

Megvásárolható konduktív bútorok

A bútoraink magas minőségű gőzölt tömör bükkfából és bükk rétegelt lemezből készülnek.


Priccs

Dr. Pető András által kidolgozott konduktív pedagógia keretében a priccs egy specifikus eszköz, amelyet mozgásfejlesztésre használnak, különösen olyan gyermekek esetében, akiknek motoros nehézségeik vannak. Az eszköz lehetővé teszi különböző mozgásformák és gyakorlatok kombinálását, amelyek fokozatosan nehezednek, így a fejlődés lépésről lépésre történik.

  • Felnőtt – hossz: 190 cm  szélesség: 81 cm  magasság: 55 cm
  • Gyerek – hossz: 165 cm  szélesség: 71 cm  magasság: 45 cm

Galéria

6kép

Fel a rendelési információkhoz ↑


Fokosszék

A fokosszék a Pető András által kidolgozott konduktív pedagógia egyik fontos eszköze. Ezt a széket a mozgásfejlesztés és a koordináció javítása érdekében használják, különösen olyan gyermekeknél és felnőtteknél, akiknek motoros nehézségeik vannak.
A fokosszék segíti a testtartás és az egyensúly fejlesztését, lehetővé téve a különböző mozgásformák gyakorlását.

  • Hétfokú – oldalhossz: 44 cm magasság: 110 cm
  • Rendelhető hatfokú is

Galéria

6kép

Fel a rendelési információkhoz ↑


Fürdetőzsámoly

A fürdetőzsámoly segít a gyermekek számára a stabil ülés elérésében, ami elengedhetetlen a mindennapi tevékenységek során. Mint a Pető módszer más eszközeinél, itt is a gyermekek egyedi igényeihez és fejlődési szintjéhez igazítják a használatot.

  • Alacsony – hossz: 40 cm szélesség: 37 cm magasság: 40 cm
  • Magas – hossz: 40 cm szélesség: 37 cm magasság: 50 cm

Galéria

4kép

Fel a rendelési információkhoz ↑


Kislovagló

A kislovagló szintén a Pető András által kidolgozott konduktív pedagógia eszköze, amely a mozgásfejlesztést szolgálja. Ez az eszköz különösen a motoros koordináció, az egyensúlyérzék és a testtartás javítására fókuszál, és általában gyermekek számára készült, akiknek mozgásfejlesztésre van szükségük.

  • Hatfokú – hossz: 31 cm szélesség: 30 cm magasság: 68 cm

Galéria

3kép

Fel a rendelési információkhoz ↑


Lábzsámoly 3 részes

A lábzámoly segít a gyerekeknek a lábak és a lábfejek helyes pozicionálásában, ami javítja a testtartást és az egyensúlyt. Az eszköz különféle gyakorlatokba és játékos tevékenységekbe integrálható, így a gyermekek számára szórakoztatóvá válik a tanulás.

  • Maximális állítható magasság: 15 cm
  • Magas lábzsámoly – hossz: 42 cm szélesség: 33 cm  magasság: 8 cm
  • Kalapos lábzsámoly – hossz: 41,5 cm szélesség: 33 cm  magasság: 5 cm
  • Alacsony lábzsámoly – hossz: 36 cm szélesség: 30 cm magasság: 5,5 cm

Galéria

5kép

Fel a rendelési információkhoz ↑


Lépcső + lejtő

A lépcső használata segít a lépcsőzés és a fel- illetve lejutás gyakorlatában, amely a mindennapi életben is fontos készség. Segíti a láb- és izomerő fejlesztését, valamint a koordináció és az egyensúly javítását. A lejtő segít a felfelé és lefelé mozgás gyakorlásában, ami szintén a mindennapi aktivitások része. A lejtő használata erősíti az izomzatot, javítja az egyensúlyt és a koordinációt, különösen a láb és a törzs izmainak munkáját.

  • Külön kérhető rá ragasztott csúszásgátló gumiszőnyeg 
  • Létra – hossz: 100 cm  egy lépcsőfok szélesség: 48 cm magasság: 13 cm
  • Lejtő – hossz: 184 cm szélesség: 48 cm magasság: 52 cm 

Galéria

6kép

Fel a rendelési információkhoz ↑


Létra

A létra segít az alsó végtagok és a törzs izmainak erősítésében, ami kulcsfontosságú a stabilitás és a mozgáskontroll javításához. A létra használata lehetővé teszi a gyermekek számára a különböző mozgásformák gyakorlását, a lépések koordinálását és a testtartás javítását.

  • Állítható lépésszélességű növekvő magasságú létra
  • Növekvő lépésmagasságú létra
  • Összecsukható létra
  • Sűrű lécezésű felső létra

Galéria

5kép

Pálca

A pálca használata segít a finommotoros készségek erősítésében, a kéz és a szem koordinációjának javításában, valamint a testtartás és az egyensúly fejlesztésében. Segíti a mindennapi tevékenységekhez szükséges mozgások gyakorlását, így a gyermekek jobban felkészülnek a mindennapi kihívásokra.

  • Választható méretek: 15 cm, 30 cm, 50 cm

Fel a rendelési információkhoz ↑


TapadóKorongos pálca

A fából készült pálca tapadókoronggal ellátva olyan praktikus segédeszköz, amely asztalra vagy sima felületre rögzíthető, és biztonságos kapaszkodási pontot nyújt. Elsősorban a stabilitás növelésére és az önállóbb tevékenység végzésére szolgál.
Az eszköz célja, hogy megkönnyítse az asztalnál végzett tevékenységeket (írás, rajzolás, étkezés, játék), stabil kapaszkodást biztosítson, segítse a testtartás és kézpozíció megtartását, növelje a biztonságérzetet és az önállóságot.

  • Választható méretek: 15 cm, 30 cm, 50 cm

Galéria

3kép

Fel a rendelési információkhoz ↑