Nagy kihívást jelent a gyerekekkel megélt mindennapi személyes kapcsolat áthelyeződése az online térbe – meséli Milesz Dóra, a Pető András Kar (PAK) Gyakorló Óvodájának konduktora, aki részt vett az egyetemi dolgozók 14 év alatti gyermekei számára biztosított felügyeletben is. Cikksorozatunkban bemutatjuk, milyen változásokat hozott az egyetem különböző területeken dolgozó munkatársai életébe a jelenlegi járványügyi helyzet.

 A mostani helyzetben az óvoda működése is átalakult, az egyetemi dolgozók 14 év alatti gyermekei számára biztosítunk itt felügyeletet – meséli Milesz Dóra, aki nyolc éve dolgozik a PAK Gyakorló Óvodájában konduktorként; az első két hétben maga is bekapcsolódott az óvodai ügyeleti ellátásba. „Mindennapi munkám során óvodásokkal foglalkozom, ezért kihívást jelentett az iskolás korú gyerekekkel való együtt tanulás, de nagyon együttműködőek voltak, így hamar belejöttem az új szerepbe” – osztja meg tapasztalatait. Kollégáimmal arra törekedtünk, hogy a ránk bízott gyerekek, habár idegen környezetben vannak, mégis biztonságban érezzék magukat és hasznosan töltsék a mindennapokat – fogalmaz. Egyúttal reményét fejezte ki, hogy a gyermekfelügyelet biztosításával az egészségügyi dolgozók áldozatos munkájában ők is tudnak némi segítséget nyújtani.

Az óvodapedagógus az elmúlt hónapokban nagyrészt otthonról dolgozott, óvodás csoportja számára készített ének-zenés fejlesztő videós anyagokat, igény esetén pedig online egyéni fejlesztést is tartott nekik, valamint az otthoni környezetre adaptálható tevékenységek – mozgásos-, tanulási-, és játéktevékenységek – kidolgozása is a napi feladatai közé tartozott. Mint mondja, az egyik legnehezebb számára ebben az időszakban, hogy nem találkozhat a gyerekekkel; „nagyon hiányzik a személyes kontaktus, egy-egy ölelés vagy akár csak a mosolyuk” – sorolja. Ez az időszak számukra is ugyanolyan nehéz, ezért időről-időre egy-egy személyes videóüzenettel kedveskedünk nekik. Legutóbb például anyák napja alkalmából leptük meg őket egy saját készítésű videóval – osztja meg. Konduktori munkája mellett részt vesz az oktatásban is: harmad-, illetve negyedéves hallgatók módszertani gyakorlatvezetője, emellett pedig a másodéves óvodapedagógus szakirányos hallgatók ének-zene módszertani oktatásában is részt vesz óraadó tanárként. A távoktatás eddig ismeretlen terep volt számára, de mára már otthonosan mozog a Zoom-rendszerben is – fogalmaz.

Hamarosan újra megnyílik az óvoda, ennek előkészületei már zajlanak – osztja meg Milesz Dóra, aki már nagyon készül az újranyitásra. Jelenleg az otthoni munkám mellett már bejárok az óvodába is, hogy mire visszatérnek a gyerekek, minden készen álljon a fogadásukra, illetve ezzel párhuzamosan szervezzük a végzősök ballagását is – mondja. 

Bódi Bernadett
Fotó: Kovács Attila – Semmelweis Egyetem

A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.