Elérhető témakörök:

  

 


 

Mobiltelefon kapcsolattartók, SIM kártya igénylés, napi ügyintézés

Kérjük dolgozóinkat, hogy a mobiltelefon témában felmerülő ügyekben minden esetben a szervezeti egységük által kijelölt kapcsolattartó munkatársat legyenek szívesek megkeresni!

Az egyetemi hivatali mobiltelefon flotta lehetőségeivel és szolgáltatásaival, valamint a már meglévő előfizetésekkel kapcsolatban felmerülő kérdésekkel, kérésekkel és problémákkal, továbbá az új igényekkel a szervezeti egységeknél kereshető kapcsolattartók (témafelelősök) listája az alábbi linken érhető el:

Mobiltelefon kapcsolattartók listája〉 – A listában a szervezeti egységek rövidített megnevezése látható.

Új SIM kártya igénylése: kizárólag a szervezeti egységek vezetői által írásban kijelölt kapcsolattartó által az Operatív Irányító Központ (OIK) számára megküldött email-ben lehetséges.

Az igénybejelentésnek tartalmaznia kell az igényelt SIM kártya mennyiségét és a kiválasztott csomagokat (alap, korlátlan, adat). A SIM kártya ezt követően 5 munkanapon belül, körpostával érkezik meg az Informatikai Igazgatóságtól a szervezeti egységhez.

Napi ügyek intézése: a kapcsolattartó kollégák jogosultak a szervezeti egységnél felmerülő igényeket és problémákat továbbítani az Operatív Irányító Központhoz, illetve sürgős intézkedést igénylő esetekben (pl. elveszett SIM kártya tiltása) közvetlenül a Magyar Telekom telefonos ügyfélszolgálatához.

A Magyar Telekom-nál e-mail-es ügyintézés csak az Operatív Irányító Központon keresztül lehetséges.

A Magyar Telekom Pontokon a Központosított Közbeszerzésben kiszolgált ügyfelek számára a személyes ügyintézés nem elérhető.

Kapcsolattartó regisztráció: a szervezeti egységeknél mobiltelefon ügyintézésre kijelölt kapcsolattartó személyek regisztrációjához, illetve a személyükben és/vagy adataikban bekövetkezett változások követéséhez kérjük az alábbi adatlapot olvashatóan kitölteni, valamint a szervezeti egység vezetőjének aláírásával, lebélyegezve, PDF formátumban az Operatív Irányító Központhoz megküldeni az oik@semmelweis-univ.hu címre.

A kapcsolattartók a 24 órában elérhető, T-Systems Magyarország Vállalati Ügyféltámogatási Központnál az úgynevezett „folyószámla szintű jelszó” birtokában telefonos ügyintézést kezdeményezhetnek, az egyetemi mobiltelefonról és vezetékes mellékállomásról 01400 szám tárcsázásával, majd a főmenüben a 2-es és 1-es gombok megnyomásával. Fontos részlet, hogy dedikált ügyintéző nem áll rendelkezésünkre, ezért a gépi szöveg elején két alkalommal is elhangzó, ’#’ billentyűvel választható menüpontot ne tessék kiválasztani, meg kell várni a főmenüt!

A telefonos ügyintézéshez szükséges „folyószámla szintű jelszó” a regisztrációt követően, e-mail-en érkezik meg a kapcsolattartó kollégákhoz.”

ADATLAP〉

  

 


 

Mobiltelefonok beszerzése

Ezúton is tájékoztatjuk a szervezeti egységeket, hogy a Mobiltelefonok beszerzése tárgyú, KM01MTEL17 azonosítójú keretmegállapodás keretösszege teljesült, ezért a keretmegállapodást a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság lezárta.

Mobiltelefon beszerzések az általános eszközbeszerzési szabályok szerint BML lappal indíthatók, nettó 1 millió forint alatt 1 db árajánlattal.

Hűségnyilatkozattal járó készülékvásárlás továbbra sem lehetséges!

  

 


 

eSIM és MultiSIM szolgáltatások elérhetősége

A Magyar Telekom tájékoztatása szerint a Központosított Közbeszerzés (KEF) keretében kiszolgált intézmények, így a Semmelweis Egyetem számára sem érhető el az új generációs mobiltelefonokhoz, tabletekhez, okos kiegészítőkhöz és IoT eszközökhöz használható eSIM szolgáltatás, mely a plasztik SIM-kártya fejlettebb változata. 

A MultiSIM szolgáltatás szintén elérhetetlen a KEF-es ügyfelek számára.

Egyelőre sajnos nincs kilátás arra, hogy ez belátható időn belül változni fog, ezért kérjük a szervezeti egységeket, hogy a mobiltelefonok beszerzése során a hagyományos SIM kártyát befogadó típusokat részesítsék előnyben!

Gyakorlati tapasztalat, hogy a saját beszerzésű eSIM képes mobiltelefonnal rendelkező (vagy ilyen készüléket vásárolni szándékozó) dolgozóinkat a Magyar Telekom Pontokon, illetve a telefonos lakossági ügyfélszolgálaton – nyilván az ide vonatkozó speciális KEF ismeretek hiányában – rendre félretájékoztatják az egyetemi flotta eSIM használati lehetőségeiről és a dolgozók abban a téves tudatban vásárolnak telefonkészüléket, hogy a hagyományos egyetemi SIM kártya átalakítható eSIM szolgáltatássá.

  

 


 

Kedvezményes mobiltelefon lehetőségek családtagok számára

A Semmelweis Egyetem megújult Telenor Dolgozói Mobil Flottája továbbra is kedvezményes hang- és adatalapú díjcsomagokkal, valamint készülékvásárlási lehetőségekkel várja dolgozóink családtagjait.

A családtagok egymás között percdíjmentesen beszélnek, de az egyetemi hivatali flotta irányába (a Magyar Telekom-hoz, mint kötelezően kijelölt közbeszerzési szállítóhoz való csatlakozás okán) a percdíjmentesség megszűnt. Ennek ellensúlyozása érdekében a Telenor az alapdíj lebeszélhetőségének keretében havi 250 perc (4,2 óra) percdíjmentes belföldi beszélgetést biztosít!

Személyes ügyintézés bármelyik Telenor Ponton, egyetemi meghatalmazás nélkül, a fényképes egyetemi belépőkártya felmutatásával lehetséges. (Amennyiben a Telenor ügyintéző írásos egyetemi meghatalmazást kér az ügyintézéshez, mondani kell, hogy arra nincs szükség, elegendő a fényképes belépőkártya felmutatása és ez be van jegyezve a Telenor informatikai rendszerében az egyetemi dolgozói flottához.)

A szolgáltatások és díjcsomagok részletes leírása ide kattintva elérhető.

A kedvezményes készülékvásárlási lehetőségekről és akciókról a Telenor honlapján (a lakossági oldalakon), illetve személyesen a Telenor Pontokon lehetséges tájékozódni.

  

 



 

Mobiltelefonok garancián túli javítása

Meghibásodott, sérült mobiltelefonok és tartozékaik javítása a Magyar Telekom Központi Szervizében (csak a Telekom által forgalmazott, de nem feltétlenül ott vásárolt típusok esetén) lehetséges, személyes ügyintézés keretében.

A szerviz címe: Budapest XI. Budafoki út 103-107.
Kontakt személy: Bujdosó László – bujdoso.laszlo@telekom.hu, +36 1 265-8877

A meghibásodott készülék átvételét követően a szerviz 2-3 munkanapon belül email-en ajánlatot küld a készülék javítására, mely alapján annak gazdaságossága mérlegelhető és a belső gazdasági/beszerzési folyamat elindítható. A javítás email-en megrendelhető.

A szerviz a javításról készpénzes, vagy átutalásos számlát állít ki 30 napos fizetési határidővel. Az átutalásos számlára vonatkozó igényt a készülék átadásakor, előre szükséges jelezni!

FIGYELEM!

Amennyiben az árajánlat alapján a javítást nem rendeli meg a szervezeti egység, a Magyar Telekom bruttó 3000 Ft bevizsgálási díjat jogosult számlázni (és ettől méltányossági, vagy egyéb kérésre/hivatkozásra sem fognak eltekinteni).
A készülékről a javítás során minden adat törlésre kerül, a szerviz gyári állapotában szolgáltatja vissza az Egyetem számára.

  

 


 

Külföldi mobiltelefon és internet használat költségei

Az egyetemi SIM kártyákra hangalapú hívások és mobil internethasználat esetén egyaránt érvényes roaming díjzóna besorolás az alábbi linken érhető el:

http://semmelweis.hu/informatika/files/2020/01/MT_roaming_zona_besorolas.pdf

A mobiltelefon használat

  • az Európai Unió tagállamainak, továbbá az EU díjzónába sorolt országok területén ingyenes, mivel a beszéd- és adatforgalom 100%-át jóváírja a Magyar Telekom,
  • az Európai Unión kívül az alábbi linken elérhető roaming partnerek által megadott beszéd- és adatforgalmi díjak 95%-át jóváírja a szolgáltató, tehát a használat költségének csak az 5%-át fizeti az Egyetem.

Európai Unión kívüli országokban lévő Magyar Telekom roaming partnerek és díjtételeik aktuálisan ezen a linken érhetők el:

https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/mobil/nemzetkozi-roaming/roaming/nem-eu/vilagjaro-eu

A szervezeti egységek számára és felelősségére jelentős anyagi kockázatot hordoz az EU díjzónán kívüli internetezés a 95%-os KEF kedvezmény ellenére is (például Svájcban 2,5 Gb adatforgalom közel 500.000 Ft-os telefonszámlát eredményez).

Az EU díjzónán belülre utazásnál javasoljuk az 50 EUR/hónap adatkorlát alapbeállítás fenntartását (World GPRS Limit), mely a célország adott GSM szolgáltatójának fenti linken megismerhető tarifájával elért 50 Eurós költségnél megállítja az adatforgalmat. Az 50 EUR/hónap limit minden hónapban, azaz számlázási ciklusban automatikusan újraindul és EU díjzónán belül ~14 Gigabyte adatforgalmi lehetőséget tartalmaz.

A World GPRS Limit leírása a szolgáltató honlapján ide kattintva érhető el:

https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/internet/mobilinternet/kulfoldi-mobilnet/world-gprs-limit

Az EU díjzónán kívülre utazásnál javasoljuk

  • Travel & Surf World (T&SW) szolgáltatást, mely 100 Megabyte adatforgalmat biztosít 72 órán keresztül, 1.770- Ft-os költségen. A 100 Megabyte leforgalmazása, vagy a 72 óra lejárata után az adatroaming lehetőség automatikusan megszűnik, de a szolgáltatás a MT ügyfélszolgálat közreműködésével bármikor újraindítható (minden újraindítás + 100 Mb és + 1.770- Ft).

Aktiválás SMS-sel:

A T&SW utazás előtt belföldön aktiválható a “+WORLD 52852” kóddal a 1414-re elküldött SMS-sel.
Külföldön a “+WORLD 52852” kóddal aktiválható a +36 30 3444 888-as számra küldött SMS-sel.
Az SMS-ben való újraindítás csak a 72 órás időszak leteltével lehetséges, attól függetlenül, hogy a 100 Mbyte-os adatforgalom felhasználásra került-e, vagy sem.

Aktiválás email-ben:

A szolgáltatás aktiválásának igényét a szervezeti egység kapcsolattartója a hívószám és az aktiválás dátumának megadásával email-ben jelzi az Operatív Irányító Központnak. Időzített aktiválás és automatikus újraaktiválás kérhető a kívánt dátumok megadásával.

Aktiválás telefonon:

A szolgáltatás aktiválásának igényét a szervezeti egység kapcsolattartója a hívószám és az aktiválás dátumának megadásával telefonon jelzi a Magyar Telekom Vállalati Ügyféltámogatási Központnál. Időzített aktiválás és automatikus újraaktiválás kérhető a kívánt dátumok megadásával.

A szolgáltatás leírása a Magyar Telekom honlapján:

https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/internet/mobilinternet/kulfoldon/nem-eu-ban/travel-surf-world

  • Világ NET 2 Gb szolgáltatást, mely jelnleg 61 EU díjzónán kívüli országban 2 Gigabyte adatforgalmat biztosít 72 órán keresztül, 3.490- Ft-os költségen. A 2 Gigabyte leforgalmazása, vagy a 72 óra lejárata után az adatroaming lehetőség automatikusan megszűnik, de a szolgáltatás a MT ügyfélszolgálat közreműködésével bármikor újraindítható (minden újraindítás + 2 Gb és + 3.490- Ft).

Aktiválás SMS-sel:

A Világjáró 2 Gb utazás előtt belföldön aktiválható a “+VILAGNET 52852” kóddal a 1414-re elküldött SMS-sel.
Külföldön a “+VILAGNET 52852” kóddal aktiválható a +36 30 3444 888-as számra küldött SMS-sel.
Az SMS-ben való újraindítás csak a 72 órás időszak leteltével lehetséges, attól függetlenül, hogy a 2 Gbyte-os adatforgalom felhasználásra került-e, vagy sem.

 Aktiválás email-ben:

A szolgáltatás aktiválásának igényét a szervezeti egység kapcsolattartója a hívószám és az aktiválás dátumának megadásával email-ben jelzi az Operatív Irányító Központnak. Időzített aktiválás és automatikus újraaktiválás kérhető a kívánt dátumok megadásával.

Aktiválás telefonon:

A szolgáltatás aktiválásának igényét a szervezeti egység kapcsolattartója a hívószám és az aktiválás dátumának megadásával telefonon jelzi a Magyar Telekom Vállalati Ügyféltámogatási Központnál. Időzített aktiválás és automatikus újraaktiválás kérhető a kívánt dátumok megadásával.

A szolgáltatás leírása a Magyar Telekom honlapján:

https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/internet/mobilinternet/kulfoldon/nem-eu-ban/vilag-net-2gb

Fontos tudni, hogy a T&SW és a Világjáró 2 Gb szolgáltatások lejárata után az adatroaming lehetőség a SIM kártyán tiltva marad, tehát azt szükség esetén fel kell oldani a korlátlan adatroaming, illetve az 50 EUR adatkorlát bekapcsolásával. (A korlátlan adatroaming és az 50 EUR limit (World GPRS Limit) aktiválását a kapcsolattartók kérhetik a Magyar Telekom telefonos ügyfélszolgálatán, vagy email-ben az Operatív Irányító Központnál. Továbbá mindkét funkció SMS-sel is aktiválható, a fentiek szerint.)

Munkatársaink visszajelzései alapján az EU zónán belül és kívül sajnos egyaránt előfordul, hogy a mobiltelefon készülék által automatikusan kiválasztott GSM hálózaton nincs adatroaming lehetőség és nem működik a mobil internet. Ebben az esetben manuálisan kell léptetni a telefont a szolgáltatók (Magyar Telekom roaming partnerek) között, ameddig nem lesz valamelyiken működő internet szolgáltatás. 

  

 


 

Mobil parkolás, autópálya használat, tömegközlekedés

A Semmelweis Egyetem hivatali mobiltelefon flottájába (Magyar Telekom) tartozó előfizetésekről SMS-ben parkolás indítható, autópálya matrica és tömegközlekedési menetjegy vásárolható, melynek előfeltétele a hívószámhoz tartozó, úgynevezett Univerzális Egyenleg ATM-ről, internet bankról stb. való feltöltése. (Ahogy a Telenor-nál 14 éven át használtuk.)

A feltöltéshez az ATM-en és az internetbank felhasználói felületén a “mobilfeltöltés”, illetve “mobiltelefon feltöltés” lehetőséget kell keresni, ugyanúgy mint egy feltöltő-kártyás (Domino, Praktikum, stb.) mobiltelefon feltöltésénél, de ebben az esetben (mivel az egyetemi hívószám előfizetéses és nem feltöltős) az összeg az elektronikus vásárlási keretre, Magyar Telekom nyelven az Univerzális Egyenlegre fog kerülni. Tekintve, hogy az ATM automaták menürendszerei és az internetbank felhasználói felületek bankonként eltérőek, ennél részletesebb használati segédletet sajnos nem tudunk biztosítani.

FIGYELEM! Magyar Telekom az SMS-sel való működést (vásárlást) garantálja, az internetről letölthető, mobil internet alapú applikációk működése nem garantált!

A szolgáltatás igénybevételéhez nem szükséges külön szerződést létrehozni a dolgozó és a Magyar Telekom között.

Amennyiben a szolgáltatás az egyenlegfeltöltés után esetleg nem működik, a problémát a hívószám megadásával az Operatív Irányító Központnak kérjük jelezni.

  

 


 

Rövidített hívószámok használata, 4 jegyű publikus számok hívása

Összefoglaló táblázat letöltése

  

 



 

Egyetemi mobiltelefon csomagok lehetőségei és díjtételei

Összefoglaló táblázat letöltése

Belföldi, Nemzetközi, Roaming hang hívások és SMS díjai

  

 


 

Hangposta elérése és lekérdezése

A hangposta használatával kapcsolatos Magyar Telekom tájékoztató ide kattintva érhető el.

  

 


 

SMS, MMS és Mobil Internet beállítások T-Mobile hálózathoz

Az SMS, MMS és Mobil Internet beállításokkal kapcsolatos T-Mobile tájékoztató ide kattintva érhető el.