A Semmelweis Egyetem két klinikájára kerültek azok a speciális ágyak, amelyeket a Lidl Magyarország támogatásából vásárolhatott meg a Semmelweis Egyetem Alapítvány. Május 20-ig bárki rendelkezhet úgy, hogy személyi jövedelemadója egy százalékát a betegellátás támogatására ajánlja fel.

Mint arról már korábbi cikkünkben beszámoltunk, csaknem 38 millió forintot gyűjtött a Lidl Magyarország a vásárlókkal közösen a Semmelweis Egyetem Alapítvány javára a 2021 őszétől 2022 elejéig tartó kampánya során. A vállalat minden eladott Pilos 2,8 százalékos dobozos ESL magyar tej árából 5 forintot az alapítványnak ajánlott fel, majd az összegyűlt összeget az akció végén megduplázta. Az adományt 2022. január 18-án az alapítvány nevében dr. Merkely Béla rektor vette át Grósz Jenőtől, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnökétől.

Az átadott összegből az alapítvány összesen 50 darab, állítható hát- és lábrésszel rendelkező ágyat vásárolt, amelyek május 11-én érkeztek meg az intézménybe. 

A Semmelweis Egyetem az ország egyik legnagyobb egészségügyi intézménye, ahol havonta mintegy 200 ezer járóbeteg és csaknem 12 ezer fekvőbeteg esetet kezelnek. Az ágyak érkezése kapcsán dr. Merkely Béla, a Semmelweis Egyetem rektora köszönetét fejezte ki a Lidl Magyarországnak és a vásárlóknak azért a példátlan összefogásért, amelynek eredményeképpen a Belgyógyászati és Onkológiai Klinikára 26, a Pulmonológiai Klinikára 24 új, modern ágy érkezhetett.

A rektor szerint a hasonló kampányok felhívhatják a cégek és a lakosság figyelmét a társadalmi felelősségvállalás fontossága mellett arra is, hogy ehhez hasonló támogatásokkal bárki hozzájárulhat a gyermekek és felnőttek gyógyításához, az orvos- és egészségtudományi képzéshez és kutatásokhoz. Az egyetem forrásteremtési stratégiájában kiemelt szerep jut többek között az adó 1% felajánláshoz kapcsolódó kampánynak is. Erről május 20-ig még lehet rendelkezni az alábbi felületen. 

A Semmelweis Egyetem két klinikája a betegek magas szintű ellátásának és gyorsabb gyógyulásának érdekében nemcsak a napi betegellátásban, hanem a koronavírusos betegek kezelésében, rehabilitációjában is használja majd az ágyakat, amelyekhez az egyetem saját forrásból vásárolt matracokat. 

Az adománygyűjtő kampányt a Lidl Magyarország abból a megfontolásból indította, hogy támogassa a hazai egészségügyet, melyre az elmúlt több mint két évben, a koronavírus elleni küzdelem során különösen nagy teher hárult. 

Dávid Orsolya

Fotó: Barta Bálint – Semmelweis Egyetem

 

A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.