Csaknem 38 millió forintot gyűjtött a Lidl Magyarország a magyar vásárlókkal közösen a Semmelweis Egyetem Alapítvány javára. A 2021. október 25-től 2022. január 3-áig tartó kampány során a vállalat minden eladott Pilos 2,8 százalékos dobozos ESL magyar tej árából 5 forintot az alapítványnak ajánlott fel, majd az összegyűlt összeget az akció végén megduplázta. A Semmelweis Egyetem Alapítvány számlájára érkező 37 787 820 forintból speciális kórházi ágyakat vásárolnak majd, támogatva ezzel a betegek magas szintű ellátását és gyorsabb gyógyulását. Az adományt az alapítvány nevében dr. Merkely Béla rektor vette át Grósz Jenőtől, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnökétől.

Az adományozó ünnepségen dr. Merkely Béla rektor, a Semmelweis Egyetem Alapítvány kuratóriumának elnöke köszönetét fejezte ki a több mint két hónapig zajló adománygyűjtő kampány ötletéért és megvalósításáért a Lidl Magyarországnak és a magyar vásárlóknak. Hangsúlyozta, hogy a Semmelweis Egyetem hazánk, illetve a régió vezető orvos- és egészségtudományi képzőhelye, de a betegellátás szempontjából is a legnagyobb központként működik. Küldetése, hogy a betegellátás terén a legmagasabb színvonalat képviselje. „A közel 38 millió forintos adományból a klinikai betegellátás minőségét és hatékonyságát tudjuk növelni” – fogalmazott a rektor.

Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke elmondta: „Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy adománygyűjtő kampányunkhoz ilyen sokan csatlakoztak és köszönjük vásárlóinknak, hogy hozzájárultak kezdeményezésünk sikerességéhez. Büszkeség számunkra, hogy ezzel a közel 38 millió forinttal segíthetjük a hazai egészségügyi ellátást.” 

A Semmelweis Egyetemnek mintegy 40 betegellátó szervezeti egysége, klinikája van, amelyeken évente mintegy 140 ezer fekvőbeteg esetet látnak el. Az egyetem vezető szerepet vállalt a koronavírus elleni küzdelemben és a lakosság vakcinációjában. Munkatársai 2020. december 26-a óta több mint félmillió oltást adtak be, a pandémia kezdete óta pedig több mint nyolcezer COVID-19 beteget kezeltek.

Dr. Szabó Attila klinikai rektorhelyettes felidézte, hogy a pandémia 2021-es tavaszi csúcsán 1200 ágyon biztosították a COVID-19 betegek ellátását. „Az eszközpark is komoly igénybevételnek volt kitéve. Ezért is örülünk az adománynak, amelyből modern kórházi ágyakat tudunk vásárolni, támogatva ezzel a betegek magas szintű ellátását és gyorsabb gyógyulását” – fogalmazott. Hozzátette: a speciális ágyak nemcsak a belgyógyászati betegellátást segítik majd, de a koronavírus-betegek kezelésében, rehabilitációjában is használni fogják azokat.

„A mozgásképtelen vagy mozgásukban akadályozott betegek ugyanis sok esetben a nap 24 óráját a betegágyban fekve töltik, ezért különösen fontos, hogy a kórházi ágy a korszerű terápiás elveknek megfelelő legyen” – mutatott rá.

A speciális ágyak magassága, háttámlája és lábvége külön-külön is állítható a beteg testmagasságához, így biztosítva a kényelmes és biztonságos fekvést. A többrétegű matracok csökkentik a felfekvés kialakulásának veszélyét, a leereszthető védőkorlátok a páciensek könnyebb mozgatását teszik lehetővé, míg a fékekkel ellátott, gördülő kerekek a beteg szállítását, az ágyak mozgatását könnyítik meg. A korszerű ágyak nemcsak a páciensek komfort- és biztonságérzetét emelik, de az ápolási feladatokat végző szakdolgozóik munkáját is jelentősen könnyítik.

Az adománygyűjtő kampányt a Lidl Magyarország abból a megfontolásból indította, hogy támogassa a hazai egészségügyet, melyre az elmúlt immár csaknem két évben, a koronavírus elleni küzdelem során különösen nagy teher hárult.  A társadalmi felelősségvállalás jegyében a vállalat a hazai vásárlókat is megszólítva éppen ezért döntött úgy, hogy az ország egyik legnagyobb egészségügyi intézményét, a Semmelweis Egyetemet támogatja.

Fotó: Kovács Attila – Semmelweis Egyetem 

A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.