A EUniWell (European University for Well-being) konzorciumban résztvevő partneregyetemek közös célkitűzése, hogy mindenki javát és jóllétét szolgáló európai egyetemet hozzanak létre. Ennek az ambiciózus célnak az eléréséhez lehetőséget kell teremteni a nyílt és dinamikus eszmecserére, ezért a Semmelweis Egyetem vezetésével a EUniWell nyílt előadássorozatot indított a „Kutatások a jóllétről” témakörében.
Az online webinárium-sorozat rendszeres lehetőséget biztosít egy átfogó tudáscserére, lehetővé téve a EUniWell oktatói, kutatói és hallgatói számára, hogy beszélgetéseket kezdeményezzenek és szakmai hálózatokat építsenek. Amellett, hogy az online térben megrendezett előadássorozat multikulturális és multidiszciplináris találkozóhelyet teremt a EUniWell közössége számára, célja, hogy hozzáférhető módon betekintést nyújtson a legújabb tudományos eredményekbe is.
A EUniWell Open Lecture Series sorozatot dr. Roska Botond, a bázeli Molekuláris és Klinikai Szemészeti Intézet igazgatója, a Semmelweis Egyetem vendégprofesszora és volt hallgatója nyitotta meg 2021 októberében, „A látás helyreállítása” című előadásával.
A Semmelweis Egyetem következő előadója dr. Purebl György egyetemi tanár, a Magatartástudományi Intézet igazgatója, pszichiáter, pszichoterapeuta. Fő érdeklődési területei közé tartozik az öngyilkosság megelőzése, az alvásgyógyászat, a mentális és fizikai rendellenességek közötti kölcsönhatás, valamint a pszichológiai beavatkozások az általános egészségügyi ellátásban. Klinikai munkája mellett nagy tapasztalatot szerzett a megelőzés és az egészségfejlesztés területén. Vezető pszichiátriai szakértőként vesz részt az Európai Szövetség a Depresszió ellen magyar munkacsoportjának munkájában, valamint az OSPI-ben (a magyar partner nevében). A mentális egészséggel és jólléttel kapcsolatos közös uniós kezdeményezés munkacsomagjának (Taking Evidence-based Actions Against Depression and Suicide, E-Health) vezetője volt. A közelmúltban a MENTUPP európai program (Improving workplace mental health in the construction, health and ICT sectors) munkacsomag-vezetőjeként tevékenykedett.
Dr. Purebl György február 10-én „A tudásátadástól a személyes fejlődésig: A Z generáció változó igényei a felsőoktatásban” címmel tart előadást. A felsőoktatásban ma már többnyire a Z generáció hallgatói vesznek részt. A Z generáció tagjaira jellemző a haszonelvűség és a sikerorientáltság, a jó problémakezelési készség és a digitális technológiák használatának preferenciája. Mindazonáltal néhány más jellemző is gyakoribb közöttük, mint például az érzelmi problémák, a kudarcérzékenység és a mentális egészséggel kapcsolatos küzdelmek nagyobb gyakorisága.
Ezért ennek a generációnak a hatékony oktatása magában foglalja különböző új oktatási stratégiák, például jól strukturált és vizuálisan vonzó tananyagok, e-learning eszközök és élményalapú oktatás alkalmazását. Bár a digitális taneszközök elérhetősége bőséges, elengedhetetlen hangsúlyozni a személyes, tutori alapú tanulás kulcsfontosságú jelentőségét, amely a hatékony oktatás legalapvetőbb lényege. A hallgatók személyes fejlődése és szakmai szocializációja érdekében a tantervi tevékenységek mellett ugyanilyen fontosak a közösségi programok és a hallgatók pszichológiai támogatását szolgáló stratégiák.
Az előadást dr. Kellermayer Miklós, az Általános Orvostudományi Kar dékánja és a Semmelweis Egyetem EUniWell projektvezetője moderálja.
A webináriumhoz az alábbi linken keresztül lehet csatlakozni: https://semmelweis.zoom.us/j/96193577688
Időpont: 2022. február 10., 14:00-15:00
A részvétel ingyenes, előzetes regisztráció nem szükséges.
Turopoli Eszter, Nemzetközi Kapcsolatok Igazgatósága
A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.