A Semmelweis Egyetem Konzisztóriumának 6/2018. (IX. 24.) számú határozatában javasolta, hogy belső szabályozás kerüljön kidolgozásra, amelynek keretében az Egyetem vezetése minden év elején (lehetőleg március hónapig) konszenzuson alapuló vezetői költségvetést terjesszen elő a konzisztóriumi tagok részére.
A Konzisztórium javaslatát a Szenátus a 112/2018. (IX. 27.) számú határozatával elfogadta.
Fentiek miatt szükségessé vált a Vezetői Költségvetés készítésének és a keretgazdálkodási rendszer működésének szabályait a Gazdálkodási Szabályzat keretében szabályozni. A szabályzat a módosítások mennyiségére tekintettel új szabályzatként került kiadásra.
A Semmelweis Egyetem Szenátusa 2018.november 29-én elfogadta az Egyetem Gazdálkodási Szabályzatát, mely a Jogi és Igazgatási Főigazgatóság (JIF) alhonlapján való közzétételt követő napon lép hatályba.
A Szenátus fenti döntésének megvalósítása érdekében a Gazdálkodási Szabályzatban az alábbi módosítások történtek:
– A Fogalmak közé bekerült az „Adatgazda” definíciója.
– A Vezetői Költségvetés ütemezését (a továbbiakban: Ütemterv) tervévet megelőző év október 15. napjáig a kancellár hagyja jóvá, mely ütemezés legalább a Szabályzat 4. sz. mellékletében szereplő feladatokra vonatkozóan tartalmazza az egyes részfeladatokra rendelkezésre álló időszakot, az időszak munkanapjainak számát és a felelősöket. (A 2019-es évi Ütemtervet a kancellár a Gazdálkodási Szabályzat Szenátus általi elfogadását követő 5 napon belül hagyja jóvá.) Az Ütemterv mintáját a Gazdálkodási szabályzat 4. sz. mellékletet tartalmazza, mely jelen Tájékoztatóhoz csatolásra kerül
– Az Ütemtervet úgy kell összeállítani, hogy a Vezetői Költségvetésről a tervév március hónapjában a Szenátus döntést hozhasson.
– A tervezéshez szükséges információkat a szervezeti egységek számára a tervtáblához tartozó útmutató részeként kell biztosítani
– Az egyes részfeladatok teljesítéséért felelős személyek rögzítésre, valamint a határidőben történő adatszolgáltatás ellenőrzéséért felelősök kijelölésre kerültek. Az adatszolgáltatások határidőben történő teljesítését az oktatási területen az oktatási hálózat-irányítási igazgató, az egészségügyi területen az egészségügyi hálózat-irányítási igazgató, az egyéb területek adatszolgáltatását a kancellár által kijelölt személy ellenőrzi, arról a határidő napján, majd a teljes körű teljesítésig naponta tájékoztatja a gazdasági főigazgatót a késedelmes vagy nem teljesítőkről.
További módosítások
– Az Egyetem azonosító adatai a bekövetkezett változások miatt aktualizálásra kerültek.
– A jogszabályi változások miatt az elemi és kincstári költségvetéssel kapcsolatos adatszolgáltatások rendjében bekövetkezett változások átvezetésre kerültek.
– Egyéb pontosítások történtek.
Fentiek miatt felhívom valamennyi gazdálkodási jogkört gyakorló munkatárs figyelmét a szabályzatban foglaltak alapos áttanulmányozására, illetve a feladatok határidőben történő elvégzésére, a tervezés és a zavartalan gazdálkodás biztosítása érdekében.
Budapest,2018. november 29.
Baumgartnerné Holló Irén
gazdasági főigazgató