Tasks and Competences

In order to perform the tasks included in the current SZMSZ:

  • makes proposals for the general research and development preferences and strategies of the University,
  • formulates the general evaluation criteria for the scientific research field of the University,
  • evaluates the scientific performance of the University on the basis of national and international standards,
  • ensures the appropriate presentation of the scientific results obtained at the university and supervises the process,
  • develops a strategy to enhance the research performance and the recognition of the University,
  • delivers opinion on research projects, applications, and the use of university research funding sources,
  • • assesses research applications, awards, and prizes which are to be evaluated at a university-level and which are announced by the Vice-Rector for Science and Innovation,
  • prepares the international award of the university-founded Semmelweis Budapest Award, as well as the Ignác Semmelweis, Vilma Hugonnai, Tivadar Huzella, Ernő Jendrassik commemorating medals and prizes,
  • prepares the award of the organization of the Semmelweis Symposium within its competence set forth in the Semmelweis Symposium Regulations,
  • • also delivers opinion on all issues on which the Senate, the Rector and / or the Chancellor request a resolution.

Members

Contact: Dr. Csenge Selényi
Email: selenyi.csenge@semmelweis-univ.hu

Dr. Ferdinandy PéterTudományos és innovációs rektorhelyettes/ Vice-Rector for Science and Innovation/ Vizerektor für Wissenschaft und InnovationElnök/ Chairperson/ Vorsitzender2023-10-012026-09-30Megbízatási dokumentum/ Mandate document/ Mandatsdokument
Dr. Ungvári ZoltánFoglalkoztatott /Employee / Beschäftigte(r)Tag/ Member/ Mitglied2023-10-012026-09-30Megbízatási dokumentum/ Mandate document/ Mandatsdokument
Dr. Pethesné Dávid BeátaFoglalkoztatott/ Employee/ Beschäftigte(r)Tag/ Member/ Mitglied2023-10-012026-09-30Megbízatási dokumentum/ Mandate document/ Mandatsdokument
Dr. Dörnyei GabriellaFoglalkoztatott/ Employee/ Beschäftigte(r)Tag/ Member/ Mitglied2023-10-012026-09-30Megbízatási dokumentum/ Mandate document/ Mandatsdokument
Dr. Túri IbolyaFoglalkoztatott/ Employee/ Beschäftigte(r)Tag/ Member/ Mitglied2023-10-012026-09-30Megbízatási dokumentum/ Mandate document/ Mandatsdokument
Dr. Benyó ZoltánFoglalkoztatott/ Employee/ Beschäftigte(r)Tag/ Member/ Mitglied2023-10-012026-09-30Megbízatási dokumentum/ Mandate document/ Mandatsdokument
Dr. Szijártó AttilaFoglalkoztatott/ Employee/ Beschäftigte(r)Tag/ Member/ Mitglied2023-10-012026-09-30Megbízatási dokumentum/ Mandate document/ Mandatsdokument
Dr. Győrffy BalázsFoglalkoztatott/ Employee/ Beschäftigte(r)Tag/ Member/ Mitglied2023-10-012026-09-30Megbízatási dokumentum/ Mandate document/ Mandatsdokument
Dr. Dobó NagyCsabaFoglalkoztatott/ Employee/ Beschäftigte(r)Tag/ Member/ Mitglied2023-10-012026-09-30Megbízatási dokumentum/ Mandate document/ Mandatsdokument
Dr. LudányiKrisztinaFoglalkoztatott/ Employee/ Beschäftigte(r)Tag/ Member/ Mitglied2023-10-012026-09-30Megbízatási dokumentum/ Mandate document/ Mandatsdokument
Dr. MüllerVeronikaFoglalkoztatott/ Employee/ Beschäftigte(r)Tag/ Member/ Mitglied2023-10-012026-09-30Megbízatási dokumentum/ Mandate document/ Mandatsdokument
Dr. HegyiPéterFoglalkoztatott/ Employee/ Beschäftigte(r)Tag/ Member/ Mitglied2023-10-012026-09-30Megbízatási dokumentum/ Mandate document/ Mandatsdokument
Archív

Rules of Procedure

Annual Report