a Semmelweis Egyetem
18 nap
12 óra
23 perc
4 mp

Földesi Renáta, a Pető András Kar (PAK) tanársegéde 1997-ben gimnazistaként lépte át először az egykori Pető Intézet kapuit, amiről akkoriban csak annyit tudott, hogy mozgássérült gyerekekkel foglalkozik. A látogatás akkora hatással volt rá, hogy azonnal érezte, a konduktori pálya az ő hivatása. Jelenlegi doktori témája a pedagógia-történet, így adott volt, hogy valamelyik konduktív történeti szál lesz az, amivel foglalkozni szeretne. “Az első pillanattól biztos voltam abban, hogy Pető András sokrétű és sok tekintetben fel nem fedezett élete, hagyatéka az, amit fel szeretnék dolgozni. Számomra minden egyes megtalált fénykép, dokumentum, levél igazi izgalom” – mesélte.

Nem véletlen tehát, hogy számára a legkedvesebb hely a karon a Pető Kutatószoba, amely jelenleg a Hári Mária Kari Könyvtár és Forrásközpont területén található, benne Pető András személyes és egykori intézeti könyvtárának könyveivel, feljegyzéseivel, fényképeivel és levelezéseivel. Hallgatóként látta először a könyvtárban azt az eldugott, kissé misztikus hangulatú részt, ahol a könyvtáros elmondása szerint “Pető dolgai” voltak, hozzá azonban hallgatóként nem férhetett – elevenítette fel emlékeit.

Galéria

5kép

Ma már oktatóként, kutatóként hetente többször is megfordul a kutatószobában, ami véleménye szerint maga a történelem, hiszen a konduktív szakmatörténetnek, filozófiának ott találhatóak a gyökerei. “A tudat, hogy  Pető András saját könyveinek lapjait forgathatom, melyek az ő széljegyzeteivel, jelöléseivel vannak ellátva, számomra nagyon sokat jelent. Vajon miért emelte ki a megjelölt részeket, miért gondolta azt, hogy azokra szüksége lesz? Miért nem betűrendben találhatók a könyvek a könyvtárban? Mi volt a rendezési elv? Öt éve keresem a választ a többi között ezekre a kérdésekre” – tette hozzá.

Földesi Renáta 2003 óta dolgozik a karon. Munkáját konduktorként kezdte meg az intézmény óvodájában, majd neveléstudományi diplomájának megszerzése után oktatóként fő feladata az elméleti (történet és konduktív óvodai nevelés), illetve a gyakorlati képzéssel szorosan összefüggő kurzusok oktatása.

Vona Zsófia
Fotó: Tatai Balázs – Semmelweis Egyetem

Cikksorozatunkban egyetemi polgárokat kérünk arra, hogy mutassák meg a kedvenc egyetemi helyszínüket. Az alapítás 250. jubileuma alkalmából indított sorozat további részei megtekinthetők a Semmelweis 250 honlapon.

 

A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs és Rendezvényszervezési Igazgatósága tette közzé.