Cikkek:

  1. Pölczman L, Jámbor M, Győrffy Zs, Purebl Gy, Végh A and Girasek E (2024) A qualitative study of mentors’ perceptions and experiences of a near-peer mentoring program for medical students. Frontiers in Education. 9:1372697. https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1372697
  2. Pölczman L, Árva D, Győrffy Z, Jámbor M, Végh A, Kristóf G, Purebl G and Girasek E (2025) Enhancing resilience: the impact of a near-peer mentoring program on medical students. Front. Educ. 9:1523310. https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1523310

“A qualitative study of mentors’ perceptions and experiences of a near-peer mentoring program for medical students” címmel egy átfogó cikk elbírálása zajlik egy neves nemzetközi folyóiratnál. Ezen kutatás részleteit, melyek felölelik az elmúlt másfél-két év mentori munkájának tapasztalatait, a cikk publikálását követően tesszük elérhetővé, rövid összefoglalója alább olvasható. 

A fókuszcsoportos kutatás célja a mentorok tapasztalatainak feltárása volt. A kutatás 2022 márciusa és április között zajlott le. 26 mentor vett részt a vizsgálatban. Összesen 5 fókuszcsoportos megbeszélést tartottunk. 

Az eredmények azt mutatták, hogy a mentorok mind szakmai, mind személyes fejlődést tapasztaltak. A Mentorprogramban való részvétel az év végére elősegítette a mentorok szakmai fejlődését azáltal, hogy erősítette a hallgatók problémamegoldó és kommunikációs készségét, időgazdálkodását, empátiáját és önhatékonyságát. Továbbá a mentorok bevallása szerint személyes fejlődésen is keresztülmentek, úgy érezték öngondoskodásuk és önismeretük nőtt. 

A mentorképzés, a szupervíziós ülések és a mentornaplók írása nagyban hozzájárult a hallgatók fejlődéséhez eredményeink szerint. Ez megerősíti, hogy ezek a program alappillérei, amik lehetőséget biztosítanak az önreflexióra, a tapasztalatcserére és egymás kölcsönös támogatására.

A közvetlen betegellátás ugyan hiányzik a programból, DE a mentorálási tapasztalat során számtalan fontos készséget és tulajdonságot sajátítanak el a hallgatók, így az orvossá és segítővé válás katalizátorának tekinthető és fontos lépcsőfok az “elég jó” egészségügyi szakemberré váláshoz.

 

Konferencia megjelenések:

  1. Pölczman L. (2022): Near-peer mentoring program in medical school. PhD Tudományos Napok. July 6-7, 2022, Budapest, Hungary.
  2. Purebl Gy., Sándor I., & Jámbor M. (2023): Semmelweis Peer Counselling Program. Healing, Opportunity, Peace, Empowering: Serving Communities in Srisis Worldwide. March 9-10, 2023, Budapest, Hungary.
  3. Pölczman L. (2023):’I will be able to put this experience to good use when I will be working in healthcare’: A focus group study of students’ experience of a mentoring program. The 15th International Conference on Humanities, Psychology and Social Sciences. March 17-19, 2023, Berlin, Germany.
  4. Pölczman L. (2023): A focus group study on students’ experiences of the Semmelweis Mentoring Program. PhD Scientific Days. June 22-23, 2023, Budapest, Hungary.