Végh András – programvezető

általános orvos, szemész szakorvosjelölt

vegh.andras[kukac]semmelweis.hu

A Mentorprogramot a 2018/19-es tanév őszén szerveztem meg a Budapesti Orvostanhallgatók Egyesületének (BOE) keretein belül hatodéves orvostanhallgató koromban. Harmedéves koromtól demonstrátor gyakorlatvezetőként oktattam anatómiát, szövettant, biokémiát és molekuláris biológiát első- és másodéves hallgatóknak. Oktatói munkám során rengeteg tapasztalatot szereztem mind szakmailag, mind emberként; kevés dologból tanultam annyit, mint ebből a tevékenységből. Véleményem szerint egy jó oktató nem kizárólag tanítja a hallgatókat, hanem mentorálja is őket. Ennek fényében igyekeztem végezni a munkámat és ez a gondolat inspirált arra, hogy nekiálljak a Program megvalósításának Árva Dorottya előző évi ötletének mentén.

Jelenleg az Egyetem Szemészeti Klinikájának rezidense vagyok, ahol a gyógyítás mellett az oktatásban és az öröklődő ideghártya disztrófiákkal és az ezek génterápiával történő kezelésével kapcsolatban végzett kutatásban veszek részt. Gyakorló orvosi pályám mellett mindenképp szerettem volna folytatni a Mentorprogram szervezését, amelyet immáron a Magatartástudományi Intézet által biztosított háttér segítségével végzek. Mindemellett a Szaknyelvi Intézet tudományos szakmai konzulense vagyok és munkámmal segítem fejleszteni a medikusok oktatásával és az orvosi nyelvhasználatot vizsgáló kutatásokkal kapcsolatos szakmai anyagokat.

Győrffy Zsuzsa – szakmai főtanácsadó

egyetemi docens, az Orvosi szociológia és a Digitális egészség munkacsoport vezetője. PhD fokozatát pszichológiából, habilitációját egészségtudományokból szerezte.
gyorffy.zsuzsanna[kukac]med.semmelweis-univ.hu; gyorffy.zsuzsa.mail[kukac]gmail.com
 

Elsőéveseket tanítva évek óta foglalkoztat, hogy hogyan lehet hatékonyan segíteni az első hetek, hónapok „átállását” a hallgatók számára. Ezért nem is volt számomra kérdés, hogy bekapcsolódjak a Mentorprogram munkájába, már a kezdeti lépések megtételétől. Különösen jó érzés, hogy korábbi hallgatóimmal dolgozhatok együtt a programban – ez nagyon fontos visszajelzés számomra.

A programban szakmai tanácsadóként igyekszem mind az oktatási, szupervíziós, mind a szervezési, adminisztrációs munkákat menedzselni, koordinálva a szervezőcsapat munkáját. Részt veszek a tananyagfejlesztésben, a képzések/szupervíziók módszertanának kidolgozásában. Ezen felül speciális képzésekkel (kiégésmegelőzés) segítem a mentorok munkáját és igyekszem folyamatosan a program további fejlesztését előkészíteni.

Purebl György – szakmai tanácsadó

pszichiáter, pszichoterapeuta, intézetigazgató
 
Nagyon fontosnak tartom a Mentorprogramot a Magatartástudományi Intézet tevékenységei között, a hallgatói jól-lét portfóliónkban ez a Hallgatói Pszichológiai Konzultációs Szolgálat melletti legfontosabb elem. A Semmelweis Egyetem közösségében óriási támogató erő van, a hallgatókban pedig rengeteg a segíteni akarás (legtöbben talán emiatt jöttek orvosi egyetemre). Mindez az egyik leghasznosabb módon a Mentorprogramban talál utat – hasonló ez, mint egy örökmozgó: a mentorált hallgatók közül sokan maguk is mentorok lesznek felsőbb évesen, a támogatás mellett továbbadják a motivációt és a segíteni akarást is a újonnan érkezőknek.
A programban a pszichés támogatás könnyen és gyorsan alkalmazható módszereiről, valamint a figyelmet igénylő pszichológiai tünetek felismerése témákban tartok minden tanévben képzést, ezen felül szupervíziós csoportot tartok a mentoroknak, valamint biztosítom a szakmai háttér hátteret a Magatartástudományi Intézet részéről.
Árva Dorottya  – oktatásszervezési koordinátor

általános orvos, megelőző orvostan és népegészségtan szakorvosjelölt, PhD hallgató

arva.dorottya[kukac]semmelweis.hu

2017-ben, hatodéves koromban a szigorlatokra készülve ötlött fel bennem az az ötlet, hogy milyen jó lenne az egyetemmel kapcsolatos tapasztalatokat hasznosítani úgy, hogy azzal a frissen kezdő orvostanhallgatókat tudjuk támogatni. Az ötlettel Győrffy Zsuzsát kerestem fel, mert tudtam, hogy kutatási területként ő foglalkozik az orvostanhallgatók jól-létével a Magatartástudományi Intézetből. A kezdeti lépések után nagy örömmel tapasztaltam, hogy Végh Andrásnak sikerült a gyakorlatban is elindítania a programot és a kezdetektől nagy örömmel veszek részt benne. Kutatási témám az egészségfejlesztés, és azt gondolom, hogy ez a program ilyen szempontból is fontos.

Képzéseket és szupervíziókat tartok és szervezek a programban, illetve ezek koncepciójának fejlesztésében is részt veszek. Ezen felül a közösségépítő programok szervezésével és a honlap szerkesztésével, a szervezői csapat menedzsmentjével foglalkozom.

Kollár Kristóf  – kommunikációs és logisztikai koordinátor

orvostanhallgató

kolkristof12[kukac]gmail.com

2019-ben még mentoráltként csatlakoztam a programhoz, majd amint lehetett mentorként is bekapcsolódtam a munkába. Mindig öröm és megtiszteltetés volt végigkísérni egy-egy gólyát az egyetemi éveinek kezdetén, vagy azon túl is. Az inspiráció, amit a mentorálásban átéltem ösztönzött arra, hogy 2023-tól bekapcsolódjak a program szervezésébe és segíthessem a munkát, hogy évről évre egyre többet tudjunk adni a gólyáknak és a mentoroknak egyaránt.

A program moodle felületének kezelésében, a hallgatókkal és a mentorokkal való kapcsolattartásban segédkezem.

Kristóf Gergő – megbízott oktató

általános orvos

capreolus07[kukac]gmail.com

Hallgatóként két évig mentorkodtam a programban, szervezőként pedig a diploma megszerzése – 2021. ősze – óta segítem a csapatot. Általános orvosként sok helyen dolgoztam már, de az egyetlen, amit igazán szerettem, az az ÁOK mentorprogram volt, abszolút hiánypótlónak érzem a jelenlétét az egyetemen. Megnyugtató érzés látni, hogy az egyre inkább csapatmunkát igénylő egészségügyi világban igazi kollegiális teamként dolgozhatunk a mentorokkal, szakmai tanácsadókkal együtt, egyfajta primer prevencióként a mindenkit fenyegető kiégés ellenében. Az orvosi munka mellett elektronikus zenével foglalkozom, és nagyon szeretek kávét főzni.

Jámbor Márk  – önkéntes segítő

általános orvos

j.mark[kukac]windowslive.com

A mentorprogramhoz a legelső évben, 2018-ban csatlakoztam mentorként. Nagyon tetszett az ötlet, és nagyon nagy további potenciált láttam benne. Ezért megkerestem Andrást a bővítés ötletével, és innentől kezdve mint szervező is részt veszek a programban. A tanulmányaim során hamar világossá vált számomra a mentális egészség fontossága, ezért is szerettem volna egy nyitott segítő-összekötő programot létrehozni az egyetemen. Hallgatóként mentoráltam külföldieket is, illetve később a vezetője lettem az egyetemi Stipendium Hungaricum mentorprogramnak.

A programban számos feladatot látok el: oktatásokat, szupervíziókat szervezek és tartok, koordinálom a szervezőcsapat munkáját, illetve kommunikálok a hallgatókkal. Társszerzőként sokat foglalkoztam Lea cikkével, valamint igyekeztem mindig az oktatásfejlesztésből is kivenni a részemet. Én végzem az adminisztráció oroszlánrészét: a Neptunt, Moodle-t, illetve a belső adatbázisunkat kezelem.

Pölczman Lea – önkéntes segítő

pszichológus, doktorandusz és sématerápiás konzultáns jelölt

polczman.lea[kukac]phd.semmelweis.hu

Hallgatóként önismereti szemináriumokon többször elhangzott, hogy segítőként nagy hangsúlyt kell fektetnünk arra, hogy mentálisan és pszichésen mi is jól legyünk, hiszen csak így tudunk majd másoknak segítő kezet nyújtani. Ma már pszichológusként is rendkívül fontosnak tartom a mentális egészség megőrzését. Így, amikor 2020 decemberében Győrffy Zsuzsa mesélt a prevencióra hangsúlyt fektető Mentorprogramról, az azonnal felkeltette a kíváncsiságomat, és azóta munkatársként veszek részt a programban.

A programban a képzések és szupervíziók tartása mellett részt veszek ezek módszertanának és anyagának fejlesztésében. Ezen felül a PhD kutatásom részeként a programmal kapcsolatos kutatást vezetem, aminek célja a program folyamatos fejlesztése.

“Being empathetic is seeing the world through the eyes of the other, not seeing your world reflected in their eyes.” – Carl Rogers