2020 őszén az EnterMode program részeként a Semmelweis Egyetem 3 hallgatója kezdett gyakornoki munkát különböző orientációjú, ám valamilyen formában egészségügyhöz szorosan kapcsolódó gyakornoki helyen. A nyerteseket a vállalatokkal egyeztetett specifikus kritériumok alapján, online interjúk során közel húsz egyetemi hallgató közül választották ki a projekt vésztvevői.

A program keretében az Általános Orvostudományi Kar, illetve a Digitális Egészségtudományi Intézet két hallgatója kezdett gyakornoki munkát különböző, egészségügyhöz szorosan kapcsolódó területeken. Az egyik nyertes pályázó egy új radiológiai képelemző eszköz kifejlesztésében és annak marketing stratégiájában vesz részt, a másikuk szülészet- és nőgyógyászati betegtájékoztatás különböző kommunikációs csatornákon megvalósuló fejlesztésébe kapcsolódott be. A harmadik hallgató pedig a nonprofit szektor kommunikáció és adományszervezési területéihez csatlakozott a daganatos gyerekek segítése érdekében.

Az EnterMode az Erasmus+ program keretében finanszírozott projekt, melynek célja, hogy elősegítse és megkönnyítse a vállalkozói készségek és kompetenciák elsajátítását a felsőoktatásban tanulóknak a szakmai gyakorlatuk során. A projektben nyolc ország szakértői vesznek részt Belgiumból, Németországból, Görögországból, Magyarországból, Írországból, Olaszországból, Szlovákiából és Hollandiából. A gyakornoki program hazai bevezetését és előkészületeit az Egészségügyi Menedzserképző Központ koordinálja.

A járványhelyzet miatt a munkavégzés részben digitális formában valósult meg, ahol a gyakornokok kipróbálhatták az online tér adta lehetőségeket, részt vehettek online meetingeken is. A hallgatók visszajelzései egyértelműen pozitívak, izgalmasnak és hasznosnak tartják a programot, mely során gyakorlati tudást szereztek, sokat fejlődtek, továbbá átfogóbb képet kaphattak leendő szakmájukról.

Az EnterMode modell megvalósítását – a gyakorlati helyeken túl – további eszközök is segítik, mint például az on-line „komoly játék”, melynek célja a projekt képzési módszertanának realizálása és a vállalkozói készségek elsajátításának támogatása. A speciális, több részből álló játékot a projekt gyakorlati kiegészítő eszközeként fejlesztették ki, mely fejleszti a játékosok vállalkozási kompetenciáit, úgy mint a kreativitás, jövőkép, források mozgósítása, felderíthető lehetőségek, a bizonytalansággal, kétértelműséggel és kockázattal való megküzdés, illetve a másokkal való együttműködés. A játékosok fő célja, hogy sikeres interjút készítsenek a vállalat vezetőjével, és a játék végén munkát szerezzenek. A másik eszköz a Gyakorlatközösség, ahol a felsőoktatási oktatók és a vállalati mentorok támogatást, kapcsolódó erőforrásokat és anyagokat találnak, valamint párbeszédet folytathatnak a szakmai gyakorlat előrehaladásával kapcsolatban.

Bódi Bernadett
Kiemelt kép: EMK 

A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.