Tájékozatjuk Önöket, hogy a Semmelweis Egyetem a nemzetközi utazásszervezései vonatkozásában központosított közbeszerzési rendszer használatára kötelezett.
A nemzetközi utazásszervezésre vonatkozóan a Beszerzési Szabályzatban az alábbi fő pontok vannak meghatározva:
– Ha az igénylő szervezet a Központi Kormányzati Utaztatási Portálfelületen nincsen regisztrálva, a Beszerzési Igazgatóságra előzetesen, az utazás megkezdése illetve a regisztrációs díj befizetési határideje előtt minimum 2 héttel, megküldött papíralapú, eredeti BML és mellékletei alapján a Beszerzési Igazgatóság folytatja le az eljárást.
– A 2 hétnél rövidebb határidő esetén a sürgősséget a BML mellékleteként indokolni kell.
Kérjük elektronikusan csak a 2 hétnél rövidebb határidejű sürgős, a kötelezettségvállaló és a pénzügyi ellenjegyző által aláírt BML-eket küldjék meg az utazásszervezők részére.
A BML fedezetének meghatározásánál (az esetleges árváltozások, valamint a 1,5% KEF díjra tekintettel) kérjük a piaci árnál körülbelül 10%-al magasabb összeg tervezését. Előzetes árkalkulációt a Beszerzési Igazgatóság kapacitás hiányában nem készít, de az utazásszervezők mindent elkövetnek a lehető legalacsonyabb költség elérése érdekében. A beszerzés a papír alapon beérkező aláírt BML-ek alapján indul el. BML nélkül, amelyen a rendelkezésre álló fedezet feltüntetésre, illetve igazolásra került, nem rendelhető meg az igényelt szolgáltatás. Azon utazók, akik nem az Egyetem állományába tartozó természetes személyek (nem egyetemi közalkalmazottak, pl. hallgatók), a központosított közbeszerzési rendszeren kívül, saját hatáskörben szervezhetik az utazásaikat és annak a költségét az Egyetem nevére szóló számla ellenében számolhatják el.
További információ található a Beszerzési Igazgatóság honlapján (gyakran ismételt kérdésekre adott válaszok: https://semmelweis.hu/beszerzes/kulon-szabalyozott-kozbeszerzesek/nemzetkozi-utazasszervezes/

Budapest, 2017. szeptember 21.

Beszerzési Igazgatóság

79942_GFIBSZI_2017 Nemzetközi utazásszervezés