Módszertani „nagyfelkészítő” a félév elején A Balassagyarmati Egészségnevelő Program nem elégszik meg a résztvevő diákok tudásának bővítésével, hanem a célunk, hogy a balassagyarmati serdülők egészségesebb döntéseket tudjanak meghozni az életükben. Ehhez valódi, életközeli megoldásokkal, lehetőségekkel kell, hogy találkozzanak. Ennek érdekében interaktív egészségnevelő órákat tartunk Balassagyarmaton, ahol egyetemünk hallgatói a tananyagot közösen alakítják a balassagyarmati diákokkal. Az interaktív kiscsoportos rendszerű oktatáshoz szükséges módszertani készségek elsajátítását minden félév elején egy egész napos tréning során alapozzuk meg. Idén szeptember 21-én, szombaton tartottuk ezt a képzést. Újdonság volt, hogy ezúttal nem csak az iskolai egészségfejlesztési programra jelentkeztek új önkéntesek, hanem „kistestvérébe”, a Semmelweis Bekerüléstámogató Programba is be lehetett kapcsolódni. Ezt a programot szintén az EFOP 3.4.3. program keretein belül indítottuk el, célja, hogy a saját felsőoktatással nem rendelkező Nógrád-megyéből minél többen szerezzenek diplomát, lehetőleg a Semmelweis Egyetemen. A tréningnek nem volt célja az egyes konkrét tartalmi kérdések tárgyalása, tehát nem foglalkoztunk sem prevenciós ismeretekkel, sem a pályatervezés kérdéseivel. Az egész napot arra szántuk, hogy az önkéntes hallgatók minél hatékonyabban sajátítsák el azokat az oktatói-pedagógiai kompetenciákat, amelyek ezen – sokszor számukra is újszerű – oktatási formához szükségesek. Elmélyedtünk a serdülőkor sajátságaiban, a segítségnyújtás alapfogalmaiban, tisztáztuk a kompetenciahatárokat. Modelleztük az interaktív oktatási helyzeteket, önkénteseink többféle szerepben kipróbálhatták magukat. A tréningnap kifejezetten jó hangulatban telt, az írásos visszajelzések alapján mindenki hasznosnak tartotta a képzést. Mindezt azóta már éles helyzetben is alkalmazhatták oktatóink, és a későbbiekben is fogják, mert hamarosan újra megyünk Balassagyarmatra!