Megszülettek az első konkrét intézkedések a HASZNOS projekt keretében

Könyvtári és kollégiumi ügyek elintézése válik egyszerűbbé a Hallgatói Szolgáltatások Fejlesztése Projekt (HASZNOS) keretében hozott első döntések eredményeképpen.

RS9492_20130510-IMG_4140-kozponti-konyvtar-scrA Központi Könyvtár már bevezette, hogy a tanulmányaikat befejező hallgatók közül nem mindenkinek kell automatikusan igazolást kérnie az intézménytől, hanem csak azoknak kell beszerezniük a tartozásmentességről szóló dokumentumot, akiknek valamilyen elmaradásuk van a könyvtár felé. A rendszer a jövőben úgy működik majd, hogy a Központi Könyvtár elküldi a dékáni hivataloknak azon hallgatók listáját, akiknek nincs tartozásuk, így nekik külön igazolásra sem lesz szükségük erről – derült ki a kollégiumi és könyvtári közérzetjavító fórumon.

A Központi Könyvtár már elindított egy informatikai beszerzést annak érdekében, hogy erősebb vezeték nélküli internet elérhetőség legyen az épületben, illetve keresik a megoldását annak, hogyan tudják online jelezni a hallgatók számára szabad helyek számát.
A Kollégiumok Igazgatósága több intézkedést is hozott a HASZNOS projekttel összefüggésben. Az igazgatóság a kollégisták kérésére bevonta a takarítás ellenőrzésébe a diák bizottság tagjait, melynek eredményeként jobban kezelhetők lesznek az ezzel kapcsolatos panaszok és észrevételek.

RS51253_KA-20160712-IMG_5044-scrA hallgatókat összességében több millió forintos költségtől kíméli meg a Kollégiumok Igazgatósága azzal, hogy átvállalja tőlük a kollégiumba bevitt eszközök érintésvédelmi ellenőrzését, illetve a használathoz szükséges engedély saját hatáskörű kiadását. A jelenlegi szabályok szerint ugyanis a kollégiumokba csak olyan eszközöket lehet bevinni, amelyeknek van ilyen engedélye, ezt viszont a tulajdonosoknak, vagyis a hallgatóknak kellene beszerezniük. Az igazgatóság beszerzi az ellenőrzéshez szükséges eszközt és feladatot egyik munkatársa látja majd el, eleget téve a jogszabályi követelményeknek.

A Kollégiumok Igazgatósága egységesíteni szeretné a különböző kollégiumok küldeménykezelési gyakorlatát is, ezért felméri a kollégisták igényeit és ezek alapján alakítja ki majd az egységes szabályokat.

Egyszerűbbé és gyorsabbá válik majd a hallgatói tanulmányi ügyek elintézése az elektronikus nyomtatványfejlesztő, illetve a hallgatói ügyek intézésének adminisztratív könnyítése érdekében létrejött fórum munkacsoportjai által hozott első döntések eredményeként.

Egyebek mellett online űrlap jellegű dokumentumkezelést szeretnének megvalósítani a Neptun kérvénykezelői funkciójában a nyomtatványok formai és ügyviteli eljárásrendjének egységesítésével, mely nemcsak a hallgatók, de a tanulmányi ügyintézők számára is könnyebbséget jelent majd a későbbiekben. A tervek szerint az egyes kérvények online kezelése fokozatosan kerül be a Neptun rendszerbe. A teljeskörű online ügyintézés bevezetéséig az alapnyomtatványok, majd egységesített nyomtatványok elektronikus verziói lesznek elérhetők a kari honlapokon, használatukhoz részletes leírás is rendelkezésre áll majd.

Az elképzelések között szerepel az is, hogy 2017-ben egységesen, az egész egyetemen bevezetik a Neptun rendszer szakdolgozat, szakmai gyakorlat és elektronikus index (törzsadatlap) funkcióinak használatát, melyeket egy-egy kar jelenleg is használ.

printNyomtatás ▲ Fel ◀ Vissza

A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs és Rendezvényszervezési Igazgatósága tette közzé.