A menü nehezen átlátható, a funkciók többségét nem is használom, lehet ezen javítani?
A programban a Neptun logóra kattintva jobb egérgombbal válassza a “Menüszerkesztő” menüpontot, itt beállíthatja az egyes funkciók láthatóságát, sorrendjét illetve színeket és ikonokat is hozzárendelhet a menüpontokhoz.
A listák rendezetlenül jelennek meg, minden alkalommal meg kell adnom, mely oszlop szerint legyen rendezve, lehet a beállítást menteni?
A lista fejlécének adott oszlopára kattintva le lehet rendezni a listát, majd a fejléc feletti szürke részre kattintva jobb egérgombbal az “Oszlopbeállítások mentése saját részre” menüpontot válassza ki.
Honnan tudhatom meg, milyen időszakok vannak beállítva a Neptunban?
Információ/Időszakok menüponton keresztül, vagy a Neptun Portál Információk/Tanulmányi információk/Időszakok menüponton keresztül
Hogyan lehet rendezni a tárgyak listáját?
Kattintson a rendezendő oszlop fejlécére.
Vizsgajelentkezési időszakban nem jelennek meg a vizsgaalkalmak.
Ennek több oka lehet, de leggyakrabban a probléma az, hogy több kurzus létezik a tárgyból, és nem arra a kurzusra van kiírva a vizsga, amit Ön felvett vagy a tanszék még nem rögzítette a Neptun Rendszerben az adott vizsgaalkalmat.
A menüpontok össze-vissza jelennek meg, mit tegyek?
Sajnos némely színséma (téma) alkalmazásakor egy-egy verzióban a menü “széteshet”. Ilyenkor keressük meg a szövegben a “Saját adatok”, majd a “Beállítások” linket, s a “Témák” részben állítsa át “Kék”-re.
Orvoslátogatás alkalmával “piros jelzést” kaptam, hallgatóként azonban biztosított vagyok!
Elsősorban ellenőrizze le személyes adatait a Neptun Rendszerben, különös tekintettel a TAJ számára. Amennyiben az adatok helyesek voltak, valószínűleg a Felsőoktatási Információs Rendszer (FIR) felé lejelentett adatai valamilyen oknál fogva nem jelennek meg az OEP rendszerében. Ilyen esetben azt javasoljuk, kérjen hallgatói jogviszony igazolást a tanulmányi osztályon, majd ezzel keresse fel az OEP-et ahol átállítják a státuszát.
Kihez kell fordulnom, ha problémába ütközök a Neptun használata közben?
- Amennyiben egy adott tárgygyal van gond az oktató tanszéket keresse fel,
- Amennyiben a Neptun használatával kapcsolatosan általános kérdése van, a tanulmányi előadóját,
- Amennyiben a rendszer nem elérhető vagy “Server Error” hibaüzenetet kap, a Informatikai Igazgatóság Szolgáltatásfejlesztési Osztály munkatársát keresse,
- Amennyiben jelszó problémája van, akkor a Neptun portálon leírtak szerint járjon el.