Elégedettebbek az őket érintő kérdésekben az egyetemi hallgatók mint 2021-ben, derül ki a hallgatói visszajelzéseken alapuló Global Student Satisfaction Awards idei felméréséből. Az angolnyelvű felsőoktatási képzéseket összesítő oldal, a Studyportals, valamint az Unibuddy és a British Council IELTS által szervezett kutatás szerint 4,06-ról (2021) 4,21-re nőtt a globális hallgatói elégedettség.
A vizsgált 126 ország közül Magyarország érte el a legmagasabb átlagot (4,39).
Őt követi Németország (4,36), Portugália (4,33) és az Egyesült Államok (4,32).
A kétévente készülő felmérés elsősorban a diákéletet, a diákok mindennapjait meghatározó szempontokat értékeli, mint például tanár-diák interakció, online tanóra élmény, hallgatói sokszínűség, stb. – az adott intézmény hazai és nemzetközi hallgatóinak visszajelzése alapján.
Az idén beérkezett 126 ezer értékelés alapján a Semmelweis Egyetem lett a „diákélet minősége” kategória győztese.
Büszkék vagyunk rá, hogy a Semmelweis Egyetem ismét kiemelkedően teljesített nemzetközi megmérettetésben, s hogy az elismerést ezúttal maguktól a hallgatóktól kaptuk
– mondta dr. Merkely Béla, az egyetem rektora.
A további kategóriák közül a dublini City University nyerte a „szakmai előmenetel” kategóriát, az Egyesült Államokbeli University of the People a „legjobb online tanóra” kategóriát, az „általános elégedettség” kategóriában a Navarrai Egyetem lett az első.
A Semmelweis Egyetemet több nemzetközi rangsor kiemeli régiós és világszinten. A Times Higher Education összesítésében az egyetem a 250-300-as sávba tartozik, a QS World University Subject Rankings „orvostudomány” kategóriájában a legjobb 250 között van.
A szintén globálisan rangsoroló Shanghai Ranking több szakterületen a világ legjobb 150-200 intézménye közé sorolja a Semmelweis Egyetemet.
A felsőoktatási rangsorok általában az egyetemek kutatási teljesítményét (publikációk és idézettség), az oktatás minőségét (pl. oktatói/hallgatói arány, oktatók kiválósága), elismertségét (reputáció), valamint a nemzetközi kapcsolatokat vizsgálják az egyetemek rangsorolásához.