Már nemcsak a magyar, hanem a külföldi hallgatók is kaphatnak segítséget a stressz, valamint az esetleges tanulási-vizsgázási problémák kezeléséhez az egyetem karrierközpontján keresztül. Mivel a Semmelweis Egyetemen csaknem minden negyedik diák külföldi, a most záruló „Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés a Semmelweis Egyetemen” (TÁMOP-4.1.1.A 10/2/KMR-2010-0006) című európai uniós pályázat több eleme őket is érintette. Az angol és német nyelvű tanulási tréningek mellett többek között a külföldi hallgatók pályakövetését tartalmazta a projekt. A Semmelweis Egyetemen a legtöbb külföldi diák német. A diplomás pályakövetési rendszer keretében végzett felmérés megerősítette, hogy a német diákok alapvetően elégedettek az egyetemen folyó oktató munkával, külön kiemelve az elméleti képzés színvonalát.
A kétéves, több mint 445 millió forintos projekt része volt egy úgynevezett emberi erőforrás „Clearing House” modell kifejlesztése is, amely tervezhetővé teszi az egészségügyi munkaerő-piaci folyamatokat, s megbízható információkkal látja el az egészségügyi oktató intézményeket a várható trendekről. Ez lehetővé teszi a munkaerő-piaci előrejelzések és igények becsatornázását az egyetem döntéshozatali rendszerébe, továbbá a munkaadók számára naprakész információt nyújt a képzés aktuális számairól.
Az európai uniós pályázat fontos eleme volt a hátrányos helyzetű tehetséges fiatalok támogatása is, vagyis a speciális roma orvosképzési programra alkalmas tehetséges és motivált fiatal romák felkutatása.
Szintén az oktatás fejlesztését, s így a hallgatókat segíti egy másik most záruló, európai uniós forrásból megvalósult projekt. A „Képzés- és tartalomfejlesztés a Semmelweis Egyetemen” (TÁMOP-4.1.2.A/2-10/1-2010-0008) című pályázat segítségével egyebek mellett olyan szakmák oktatásához készült elektronikus képzési tananyag, amelyek folyamatosan fejlődnek, s így az ezekről szóló tankönyvek állandó frissítést igényelnének. Ez a folyamatos aktualizálás három területen most már könnyen, gyorsan és költséghatékony módon hajtható végre az elkészült e-tananyagnak köszönhetően. A három érintett szakirány a sürgősségi orvostan, intenzív terápia és aneszteziológia, a családorvostan, valamint a biomedicinális képzés elméleti része.
A 250 millió forintos projekt keretében – a munkaerő-piaci igények felmérése alapján – három új szakirányt is létrehoztak az egyetemen, így lehetővé válik olyan szakemberek képzése, amelyekből jelenleg hiány van az egészségügyi szektorban. A népegészségügyi szakirány indítását az indokolja, hogy szükség van a népegészségügyi tevékenységet irányító, szervező vezetők és tisztiorvosok olyan módszeres képzésére, amely túlmutat a technikai ismeretanyag átadásán. A másik új szakirány, az egészségügyi informatika területén ma még sok a kihasználatlan lehetőség. A harmadik új képzés az egészségügyi infrastruktúra stratégiai fejlesztésére fókuszál; az innen kikerülő szakemberek ahhoz értenek majd, hogy az ellátórendszerben végrehajtott fejlesztések miként lehetnek a lehető leghatékonyabbak és fenntarthatóak.