Szolgáltatásaink

Piackutatás és Marketing kutatás

A marketing- és piackutatás az olyan, mint a repülőgép motorja, e nélkül nem tudsz felemelkedni és a levegőben maradni, azaz nem jutsz el oda, ahova szeretnél. Varga Zsolt

Ma már nem elég, hogy felfedezzünk, kutassunk valami nagyszerűt vagy valami hasznosat, vagy már egy új innováció van a birtokunkban, azt egy piacképes termékké kell fejlesztenünk, lásd Karikó Katalin szintetikus mRNS alapú vakcinák felfedezése, vakcina technológiájának villámgyors tovább fejlesztésével piacképes termék született. Ezt nem bízták a véletlenre, hiszen a szakemberek százai, dollármilliók, csúcstechnológiájú infrastruktúra, megfelelő disztribuciós és marketing ismeretek álltak rendelkezésére.

A mai lokális és globális egészségügyi rendszerben egy piacképes termék még nem garantálja az üzleti sikert, ehhez ki kell tűnnünk a versenytársaink közül (például tudatos brand építéssel), piacot kell szerezni, amit csak tudatos marketing, pr tevékenységgel lehet megvalósítani.

A Tudományos és Innovációs Rektorhelyettesi és Üzletfejlesztési Központ – TÜK segítséget nyújt a piackutatás szinte bármely területén a desktop és survey research-től a különféle piac és branding vizsgálatokon át, elégedettségi és reputációs felmérésekig.

 

Start-up & Spin-off fejlesztési szolgáltatásaink

  • start-up management (TRL1-től TRL9-ig)
  • üzletviteli tanácsadás
  • üzleti terv készítés
  • befektetési tanácsadás
  • spin-off menedzsment
  • életciklus menedzsment
  • business exit előkészítése

Cégátvilágítás

Minden vállalkozó és vállalkozás életében eljön az a pillanat, amikor változásokat kell tenni a működés fenntartása és fejlesztése érdekében. A Tudományos és Innovációs Rektorhelyettesi és Üzletfejlesztési Központ – TÜK szakemberei objektív vizsgálatot követően kész javaslatokat adnak a vállalkozás fejlesztése, átalakítása, a siker elérése érdekében, főként gyógyszeripari, orvostechnikai vonalon. Az adott cég üzleti folyamatainak felmérését végezzük el, javaslatokat teszünk a folyamatok racionalizálására, optimalizálására; majd az elfogadott javaslatok alapján segítséget nyújtunk azok bevezetéséhez. A működés során pedig a bevezetett megoldásokat ellenőrizzük, igazítjuk, hogy a végeredmény egy jól működő vállalkozás legyen.

Mentorálás

A mentorálás kiváló lehetőséget biztosít a személyes fejlődésre, és számos egyéb előnyt kínál mind a mentorok, mind a mentoráltak számára. A mentorálás segíthet a vállalkozás fejlesztésében a jobb tervezés, teljesítmény és termelékenység révén. Kiszélesíti üzleti hálózatát, ami segít új lehetőségeket, ötleteket és innovatív megoldásokat azonosítani vállalkozása számára. A Tudományos és Innovációs Rektorhelyettesi és Üzletfejlesztési Központ – TÜK segíteni tudja, a Semmelweis Egyetem PhD hallgatóit vagy egyéb tanulmányait folytató hallgatóit, amennyiben segítségre szorulnak spin-off vállalkozásuk elindításában.

Inkubáció

A Tudományos és Innovációs Rektorhelyettesi és Üzletfejlesztési Központ – TÜK célja, hogy 2030-ra nagyságrendileg 100 közeli, egyetemi szabadalmakra, fejlesztésekre, szolgáltatásokra épülő spin-off cég működjön szoros együttműködésben a Semmelweis Egyetemmel. A központ – az intézményi innovációs ökoszisztéma szerves részeként – az egyetemen született KFI (kutatás-fejlesztés, innováció) termékek és szolgáltatások piaci értékesítését hangolja össze, vagyis azt segíti, hogy a kutatásokból származó termékek és szolgáltatások, piaci partnerek és befektetők bevonásával hasznosuljanak. A feladatok közé tartozik a Semmelweis Egyetem KFI termék- és szolgáltatás portfóliójának összeállítása, az ez iránt érdeklődő ipari szereplők, pénzügyi befektetők felkutatása, az értékesítési lehetőségek megalapozása, kulcs KFI üzletágak kialakítása, fejlesztése. Az egyetemen jelenleg is elérhető szolgáltatás az Innovációs Központon és az Egyetemi Innovációs Bizottságon keresztül a kutatói ötletek, fejlesztések “inkubálása”, a szabadalomig való eljutás támogatása. Az inkubációs folyamat átlagosan 2-3 évig tarthat, és már ez idő alatt folyamatosan szervezzük a jövendő szabadalom hasznosítását.

Innovációs kultúra terjesztése

A piacra jutás feltételeinek megteremtése, a piacképes termék!

Ezentúl minden aktivitásunk a sikeres piaci küszöb meglépéséhez szükséges erőforrások méretezésére, az életciklus modellezésére, az eredményesség növelésére irányul.