Mesterséges Intelligencia Elektronikus Almanach, az élő szervezet összetevőinek elemzése, pszichoterápiás videók színészekkel – néhány elem a Semmelweis Egyetem elektronikus tananyagfejlesztési projektjeiből. Az e-learning segítségével a hallgatók korszerű, naprakész, tudományos eredményekre épülő, interneten keresztül hozzáférhető ismeretanyaghoz juthatnak.
A lelkes IT amatőrök korszaka lejárt az oktatásban – fogalmazott Kellermayer Miklós rektorhelyettes azon a rendezvényen, amelyen bemutatták a Semmelweis Egyetemen tavaly indult digitális tananyag fejlesztési projekteket. A TÁMOP támogatással finanszírozott összesen hat egyetemi pályázat keretében több klinikán zajlott, illetve zajlik digitális oktatási anyagok készítése. Ezeknek köszönhetően a hallgatók internetes letöltéssel juthatnak vizuális, több esetben filmes interaktív tanulnivalóhoz.
Az elektronikus tananyagot a hallgatók otthon letölthetik, a tanórán pedig a már önállóan megismert anyagot általában kiscsoportos gyakorlaton, oktató vezetésével közösen dolgozzák fel. Ez a tanulási forma viszont már az e-learning-nél tágabb tartalmú blended learning, ami tulajdonképpen jelenléti oktatást is feltételező e-learning.
A Semmelweis Egyetemen tavaly decemberben alakult e-learning fejlesztési munkacsoport célja a több szervezeti egységben elindult digitális tananyag fejlesztés egységes elektronikus egyetemi tanulási stratégiává szövése – mondta el a többi közt Kokovay Ágnes, sorolva az e-learning előnyeit. Kiemelve a többi közt a tananyag gyors módosításának mindenki számára igényelt gyorsaságát, a hatékony és gyors kapcsolattartást oktatók és hallgatók között, s mindemellett jelentős bevételi forrást is jelenthet az intézmény számára.
E-tananyagok egyetemünkön
Elektronikus tananyagfejlesztést a Semmelweis Egyetemen az E-learning Fejlesztő Munkacsoport koordinálja, vezetője dr. Kokovay Ágnes egyetemi docens (TSK Társadalomtudományi Tanszék).
A Semmelweis Egyetemen jelenleg zajló digitális tananyagfejlesztések:
- A Kutatásszervezés és innovációmenedzsment az egészség- és élettudományok területén – tananyag- és tartalomfejlesztés (TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0023)
- A „Klinikai Moduláris és Interdiszciplináris, Tananyag- és Tartalomfejlesztés a Sem-melweis Egyetem Öt Klinikáján” (TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0019 )
- A „Mesterséges Intelligencia Elektronikus Almanach” (TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0026)
- A „Képzés- és tartalomfejlesztés a Semmelweis Egyetemen” (TÁMOP-4.1.2/A/2-10/1-2010-0008)
- Az „Elektronikus oktatási anyag kialakítása az élő szervezet strukturális összetevőinek és biokémiai folyamatainak képalkotó elemzésére” (TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0020)
- A „Patológus szakorvos képzés és orvos továbbképzés” (TÁMOP-6.2.2/B-09/1-2009-0012)
T.K., T-Sz.Sz.