PDA -val történő leltározás során fellépő problémák megoldási javaslat

 

Mobilinternet megszakadás miatt a VPN kapcsolat megszakad, akkor utána a VPN kapcsolat újbóli teljeskörű működéséhez több percre is szükség lehet.

Amikor hosszabb ideig nem sikerül az SAP rendszerrel kommunikálnia a készüléknek, akkor ez úgy tűnhet a felhasználó számára, hogy az alkalmazás „lefagyott”, nem reagál. Valójában azonban az alkalmazás és a készülék is működik, de valóban nem reagál a felhasználói műveletekre, mivel éppen az SAP rendszerrel próbál kommunikálni, annak a válaszára vár.

Az alkalmazás (SAP adatkapcsolat) viszonylag gyors helyreállását segíti, ha nem kapcsoljuk ki a készülékeket, amikor látszólag nem csinál semmit vagy SAP kapcsolódási hibát írt ki, hanem m kivárjuk a hibaüzenetet (SAP kapcsolódási hiba) még akkor is, ha az 1-2 vagy akár több percig is eltart, majd újra megpróbáljuk a mentést. Ha ugyanis a készülék újraindításra kerül, akkor a VPN kapcsolat helyreállítása lehet még tovább fog tartani, de valószínűleg nem segít annak már folyamatban lévő felépülésében.

Probléma esetén javasoljuk:

VPN kapcsolat ellenőrzését leltározási hiba esetén

Amikor a leltározás során SAP kapcsolódási hibák merülnek fel, nem sikerül a bejelentkezésig sem eljutni, akkor ebben az esetben érdemes lenne a VPN kiszolgálón is ellenőrizni, hogy a mobil készülék VPN kapcsolata rendben van, az azzal való kommunikáció megfelelő. Esetleg meg lehetne próbálni ilyenkor laptopról belépni személyes VPN-el és ellenőrizni, hogy azon keresztül lehet-e folyamatosan dolgozni az SAP rendszerben SAPGui-val (nem csak bejelentkezni, hanem több műveletet elvégezni, akár 1-2 percen keresztül folyamatosan csinálni valamit az SAP rendszerben).

Kapcsolódási, belépési hiba esetén készülék újraindításának felülvizsgálata

Amennyiben SAP kapcsolódási hiba merül fel vagy nem sikerül bejelentkezni, akkor a készüléket nem biztos, hogy érdemes újraindítani, nem biztos, hogy segíti a probléma megoldását, esetleg éppen ronthat rajta. Ilyenkor lehet érdemesebb inkább várakozni, akár több percet is. Ha nagyon sokáig nem áll helyre a kommunikáció az SAP rendszerrel, akkor lehet érdemes a VPN kapcsolatot leállítani és utána újrakapcsolódni.