Örömmel számolunk be róla, hogy longitudinális kutatásunk első eredményei a Frontiers in Education folyóiratban jelentek meg „Enhancing resilience: the impact of a near-peer mentoring program on medical students” címmel.

A tanulmány bemutatja, hogy a Semmelweis Egyetem Hallgatói Mentorprogramja hogyan járult hozzá a résztvevők rezilienciájának növeléséhez és mentális egészségük fenntartásához. Az öt hónapon át tartó vizsgálat során a mentorprogramban résztvevő hallgatók – mentorok és mentoráltak egyaránt – szignifikáns fejlődést értek el reziliencia terén, míg azok, akik nem vettek részt a programban, csökkenést tapasztaltak. Emellett a program protektív hatással volt a depresszió tüneteinek súlyosbodásával szemben is, ezáltal kiemelve a mentorálás fontosságát a hallgatók mentális jóllétének támogatásában. Az eredmények rávilágítanak a mentorprogramok jelentőségére nemcsak az egyetemi élet kihívásaihoz való alkalmazkodásban, hanem a jövőbeni egészségügyi szakemberek mentális erőnlétének megalapozásában is.

Ezúton is szeretnénk kifejezni köszönetünket mindenkinek, aki részt vett a kutatásban, a Semmelweis Hallgatói Mentorprogram valamennyi mentorának és mentoráltjának, valamint a Magatartástudományi Intézet támogatásának, amely nélkül ez a kutatás nem valósulhatott volna meg.

A cikk az alábbi honlapról tölthető le: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/feduc.2024.1523310