Miután a fertőzés Magyarországon is megjelent, több, a balassagyarmati középiskolában tartandó oktatási alkalmat is elhalasztottak. Később azonban az egyetemi oktatáshoz hasonlóan a középiskolai egészségfejlesztési programot is igyekeztek az online térre áthelyezni. A megváltozott helyzetben is az volt a szervezők elsődleges szempontja, hogy folyamatos támogatást tudjanak nyújtani a balassagyarmati serdülőknek egy egészségesebb élet felé vezető úton.
A kommunikáció nem volt egyszerű, hiszen sokszor saját tanáraiknak is nehézségekbe ütközött a diákok hatékony elérése. Egyrészt a diákok saját osztálytársaik között osztották meg a tananyagokat és információkat, olyan közös felületeken használva, mint például a Facebook-csoportok. Másrészt az eddig is használt online platformra terelődtek át a BEP-oktatások, de zajlottak interaktív órák a Zoom segítségével is. Megtörtént a program hatékonyságának mérésére hivatott longitudinális kutatás soron következő adatfelvétele is. Ez korábban is online platformon keresztül zajlott, ezért most csak a linkek kiküldésének módját és a biztonságos, nyugodt adatfelvételi körülmények otthoni biztosítását kellett megoldani. A kitöltési arány némileg romlott, de így is 70 százalék körül maradt.
Ahhoz, hogy a program online módon is zökkenőmentesen működjön, szükség volt a balassagyarmati iskolák, ezen belül is az igazgatók, a kapcsolattartók, valamint a tanárok segítségére is. A BEP sikeréhez ezek mellett elengedhetetlenek voltak maguk a diákok, akik nemcsak kitartottak a program mellett, de kreatív és innovatív ötleteikkel színesítették is ezt az időszakot.
Forrás: dr. Eörsi Dániel, Semmelweis Egyetem Összevont Elméleti Tömbigazgatóság, Balassagyarmati Egészségnevelő Program
A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.