Az Informatikai Igazgatóság új szolgáltatással, egy informatikai raktár felállításával könnyíti egyes, gyakran keresett informatikai eszközök beszerzését a szervezeti egységek vezetői, gazdasági vezetői, informatikusai, illetve ügyintézői számára. Várhatóan folyamatosan elérhető lesz a raktárban egér, billentyűzet, adattároló, monitor vagy komplett asztali számítógép, laptop.
A gyakran keresett eszközök könnyebb és gyorsabb beszerzése érdekében 2018. október 1-én az igazgatóság egy informatikai raktárt állított fel. A cél az, hogy a munkavégzéshez feltétlenül szükséges, gyakran beszerzett eszközöknél ne kelljen a közbeszerzési időszakokhoz igazodni, az eszközök minél gyorsabban használatba vehetők legyenek. Az új rendszer előnye a csökkentett adminisztráció, hiszen a raktári rendelésekhez nem szükséges BML kitöltése.
Az aktuális raktárkészletről e-mailben lehet érdeklődni az itraktar@semmelweis-univ.hu címen, illetve az Informatikai Igazgatóság honlapján lehet tájékozódni. Az e-mailben leadott igénylésekre a raktár munkatársai visszaigazolást küldenek (elérhetőség, mennyiség, ár) majd a rendelés véglegesítését követően átkönyvelési kérelmet indítanak el az igénylő szervezeti egység felé. Az ellenérték beérkezése után a raktár munkatársai felveszik a kapcsolatot az igénylővel és egyeztetik az átvétel időpontját és módját.
A megrendelt termékek elszállításáról az igénylő szervezeti egység a saját igényei alapján gondoskodhat. Az eszközöket vagy személyesen lehet átvenni a raktárban (1096 Budapest, Ernő u. 7.) vagy az egységeknek lehetőségük van az egyetem Szolgáltatási Igazgatóságának logisztikai szolgáltatását igénybe venni.
Ha az igényelt a termék épp nincs raktáron, de várhatóan a közeljövőben elérhető lesz, akkor a rendelést rögzítik, és az eszköz beérkezésekor e-mailben kiértesítik az igénylőt.
Az egyetem informatikai beszerzései közbeszerzési eljárás hatálya alá tartoznak, ezért egy-egy termék igénylésekor nem lehet bizonyos márkákat rendelni, ehelyett termékeket a technikai paramétereik alapján rendelik meg, a raktárból is a műszaki specifikációjuk alapján lehet igényelni.
A jövőben az alábbi termékek lesznek elérhetők a raktáron keresztül (az igényeknek megfelelően a kínálat bővülhet): egér és billentyűzet páros (vezetékes és vezeték nélküli), Windows 10 operációs rendszer, a számítógépek adattárolására szolgáló SSD belső meghajtó (winchester), HDD (1TB, 2TB) külső merevlemez (winchester), 19,5 inches (II. típusú) illetve 23,5 inches (III. típusú) monitor, erősebb teljesítményű, úgy nevezett „Kontrolling” asztali számítógép és laptop, különböző csatlakozók. Az eszközök részletes műszaki specifikációi elérhetők az igazgatóság weboldalán.
Bővebb információ a https://semmelweis.hu/informatika/egyeb-szolgaltatasok/informatikai-raktar/ oldalon érhetőek el.
Sági Zenina
Fotó: Semmelweis Egyetem, Kovács Attila
A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.