Ötödik alkalommal rendezte meg szakmai napját az Egészségtudományi Kar (ETK) Társadalomtudományi Tanszéke „Motiváció és kreativitás kérdései a(z egészségügyi) felsőoktatásban” címmel. Dr. Vingender István, az ETK oktatási dékánhelyettese köszöntőjében kiemelte, az oktatás hatékonysága nagyban függ a hallgatóktól is, az oktatási rendszer fontos kérdése, hogy a diákok hogyan motiválhatók.
„Nekünk, elméleti embereknek mindig jó hallani a gyakorlati életben is közvetlenül hasznosítható ismereteket”– fogalmazott a dékánhelyettes. Szólt arról is, hogy fontos a tanárok hozzáállása, milyen eszközöket, technikákat vetnek be az oktatás hatékonyságának fejlesztése érdekében, emellett a hallgatóknak ezekre az impulzusokra adott reakciója is fontos szempont. Minden rendszer csak annyira lehet jó, amennyire a leggyengébb láncszem az, így mi is csak annyira tudunk jó oktatók lenni, amennyire a hallgatók azok – vélekedett. Végezetül azt kívánta, hogy a szakmai napon megtanultakat mindenki tudja az órákon is alkalmazni.
A program előadásokkal folytatódott. Dr. Bajzáth Angéla, az ELTE-TÓK Neveléstudományi Tanszékének adjunktusa és dr. Péter-Szarka Szilvia, a Debreceni Egyetem Pszichológiai Tanszékének munkatársa előadásaikban inkább az elméleti megközelítésre helyezték a hangsúlyt. Kutatás, képzés, gyakorlat kapcsolata az egészségügyi felsőoktatás kontextusában, illetve az inspiráció, motiváció és teljesítmény kérdései a felsőoktatásban témában tartottak előadást.
A második szakaszban az ETK munkatársainak előadásai inkább a praktikus ismeretekre, felhasználható információkra fókuszáltak. Az előadások témái között szerepelt például a „Design Thinking” – az interdiszciplináris együttműködés katalizátora egy jó gyakorlatban, szó esett a módszertani tapasztalatokról is a serdülők populációjában, illetve a TANTUdSZ Programról. A szakmai nap egy workshoppal zárult.
Kiss-Bódi Bernadett
Fotó: ETK
A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.