A hatékony tudományos és tantermi előadás elméletéről és gyakorlatáról hallhattak az Egészségtudományi Kar szakmai napjának látogatói. Egyebek mellett azt is megtudhatták, mivel lehet fenntartani a figyelmet, illetve mire jók a metakommunikációs eszközök.
„Az oktatás a színpadi műfajokhoz hasonlít. Ha például egy drámát színpadra visznek, sok szempont befolyásolja a sikert, és a kellő plusz nélkül előfordulhat, hogy kárba vész a mondanivaló” – fogalmazott köszöntőjében a rendezvény főszervezője, dr. Feith Helga Judit. A Társadalomtudományi Tanszék vezetője hozzátette: a szakmai nap célja egyebek mellett, hogy az előadók rávilágítsanak, milyen a hatékony tudományos, tantermi, vagy épp a laikusoknak szóló előadás.
Dr. Vingender István dékánhelyettes arra hívta fel a figyelmet, hogy a gyakorló oktatók legalább két szakmát végeznek. Amellett, hogy képesítést szereztek egy szakterületből, a pedagógia módszertanát is ismerniük kell. A tanároknak egészen apró technikai kérdésektől az átfogó, globális oktatásfilozófiai kérdésekig sok kihívással és problémával kell megküzdeniük, a szakmai nap pedig jó muníciót fog adni ezek kezeléséhez, egyúttal új szemléletet is ad – fejtette ki a dékánhelyettes.
A köszöntők után szakmai előadások hangzottak el a professzionális tudományos és tantermi előadás legfontosabb ismérveiről. A jelenlévő hallgatók és oktatók többek között a retorika kezdeteiről, a tanulási típus és tanítási stílus találkozási pontjairól és az élvezetes előadásmódról hallhattak. Emellett azt is megtudhatták, mire jók a metakommunikációs eszközök és a prezentációs technikák, valamint hogy miként lehet oktatni az egészséget társadalomtudományi példákon keresztül. Ezt követően a kar tavalyi és idei prezentációs versenyének díjazott előadásai hangzottak el egy workshop keretében.
A Társadalomtudományi Tanszék a tavalyi innovatív oktatási módszerek bemutatása után második alkalommal szervezett Oktatás-és Kutatás-módszertani Szakmai Napot. A szervezők célja egyfajta hiánypótlás, a kar jelenlegi hallgatói ugyanis már tanulják a prezentációs technikákat, ám az idősebb oktatói generációnak erre annak idején nem nyílt lehetősége egyetemi tanulmányai során.
Mozer Mária
Fotó: Kovács Attila – Semmelweis Egyetem
A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.