Közös zárórendezvényen mutatták be két európai uniós pályázat eredményeit a munkában részt vevő szakemberek a Semmelweis Egyetemen.
A programot dr. Stubnya Gusztáv stratégiai és működésfejlesztési főigazgató, projektmenedzser nyitotta meg, aki beszédében kiemelte a projektek fontosabb elemeit.
Mint mondta, a Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés a Semmelweis Egyetemen (TÁMOP-4.1.1.A-10/2/KMR) elnevezésű pályázat keretében elvégzett munka nem előzmény nélküli, hiszen egy korábbi projekt során már kialakították az egyetem három helyszínén a karrierközpontokat, melyeket azóta szolgáltatásokkal töltöttek fel, és mostanra már a külföldiek számára is elérhető. Ugyancsak a korábbi pályázat eredményeként indult el a Diplomás Pályakövetési Rendszer, amelyet folytatásként kiterjesztettek a külföldi hallgatókra is.
A projekt része volt még egyebek mellett egy úgynevezett emberi erőforrás „Clearing House” modell kifejlesztése, amely tervezhetővé teszi az egészségügyi munkaerő-piaci folyamatokat, s megbízható információkkal látja el az egészségügyi oktató intézményeket a várható trendekről. Ez lehetővé teszi a munkaerő-piaci előrejelzések és igények becsatornázását az egyetem döntéshozatali rendszerébe, továbbá a munkaadók számára naprakész információt nyújt a képzés aktuális számairól.
Az európai uniós projekt része volt a cigány orvosképzés elindítása is.
Dr. Gaál Péter, az Egészségügyi Közszolgálati Kar megbízott dékánja, szakmai vezető a Képzés- és tartalomfejlesztés a Semmelweis Egyetemen (TÁMOP-4.1.2.A/2-10/1-2010-0008) című pályázatról beszélt.
Felhívta a figyelmet arra, hogy az elmúlt évtizedek gazdasági, társadalmi, technológiai változásai, és betegségpaletta átalakulása más szemléletet igényel az egészségügyben, amely belső működési problémákkal küzd leginkább a hatékonyság, a hozzáférés és az esélyegyenlőség területén.
Hozzátette: a kormányzat egy minden eddiginél radikálisabb átalakítással próbálja megoldani a helyzetet, amelyhez alkalmazkodni kell. Ahhoz, hogy sikeresen lehessen alkalmazkodni ezekhez a változásokhoz, mobilissá és rugalmassá kell tenni a munkaerőpiacot, a hiányzó kompetenciákat és szemléletváltást pedig képzési programok keretében lehet elérni.
A dékán úgy fogalmazott: a képzés- és tartalomfejlesztés nélkül lehetetlen színvonalas, a társadalom kihívásainak megfelelő egészségügyi rendszer-átalakítást megvalósítani – hangsúlyozta.
Dr. Gaál Péter véleménye szerint a projekt sikeresen tudta megoldani, hogy egységes képzési fejlesztési rendszerbe foglalják a nagyon heterogén tudományterületet, amely folyamatos aktualizálásra és frissítésre is lehetőséget ad.
A pályázat keretében elektronikus tananyagok is készültek: sürgősségi orvostan, intenzív terápia és aneszteziológia, a családorvostan, valamint a biomedicinális képzés elméleti része. Három új szakirányt is létrehoztak az egyetemen: a népegészségügyi, az egészségügyi informatikai, valamint az egészségügyi infrastruktúra stratégiai fejlesztésére fókuszáló képzést.
A rendezvényen az almodulok felelősei részletesen is bemutatták a két pályázat különböző elemeit.
A Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés a Semmelweis Egyetemen pályázat keretében elkészült a Világjáró elnevezésű kiadvány is, amely az egyetem külföldi tanulmányút kalauza.
T-Sz.Sz.