A Beszerzési Igazgatóság a Semmelweis Egyetem Szenátusának 70/2013. (V.30.) számú határozatával 2013. július 1. napjával jött létre és vette át a Semmelweis Egyetem minden területére kiterjedő beszerzési folyamat megvalósítását, illetve ellenőrzését.

A Beszerzési Igazgatóság célja az Egyetem beszerzési igényeinek központosított módon történő, szakszerű, költséghatékony és a hatályos jogszabályoknak megfelelő kielégítése a működőképesség biztosítása érdekében. Az Igazgatóság alapvető feladatai a következők:

  1. Beszerzésminősítés,
  2. Közbeszerzések és egyszerű beszerzések központi lefolytatása,
  3. (Köz)beszerzési eljárásokhoz tartozó szerződések elkészítése,
  4. Beszerzéstervezés,
  5. Beszerzési Igazgatóság által lefolytatott (köz)beszerzési eljárások eredményeképpen megkötött szerződések SAP rendszerben való rögzítése és nyilvántartása.

A Beszerzésminősítési és -tervezési osztály végzi a Semmelweis Egyetem Beszerzési Szabályzata által a Beszerzési Igazgatóság tevékenységi körébe utalt (köz)beszerzés tervezéssel, beszerzés-minősítéssel, (köz)beszerzési eljárás eredményeként kötött szerződések monitoringjával és szerződés-nyilvántartással kapcsolatos feladatokat.

A Közbeszerzési osztály a közbeszerzési eljárásokat folytatja le.

A Beszerzési Osztály lefolytatja és dokumentálja a központosított közbeszerzés hatálya alá tartozó és az egyszerű beszerzési eljárásokat.

A Beszerzési Szerződés-előkészítő Osztály feladata a (köz)beszerzési eljárásokhoz tartozó szerződések elkészítése, illetve a közbeszerzéshez kapcsolódó jogorvoslati eljárásokban az Egyetem képviseletének biztosítása.