Vagyon- és helyiséggazdálkodási Osztály feladatai:

  • Az egyetemi ingatlanvagyon 90 napot meghaladó hasznosításai során:
    • szükséges kancellári engedélyezések előkészítése és lebonyolítása,
    • részvétel a dokumentumok – ide nem értve a szerződéseket – szakmai előkészítésében,
    • nyílt vagy zárt pályáztatások lebonyolítása,
    • saját bonyolítású pályáztatások kivételével a szerződéskötési igények előterjesztése a JIF felé,
    • a hasznosítási szerződések hatálykövetése és nyilvántartása.
  • Az egyetemi szervezeti egységek működéséhez szükséges ingatlanok 90 napot meghaladó bérbevételei során:
    • a szükséges PVGFI engedélyezések előkészítése és lebonyolítása,
    • részvétel a bérbevételeinek szakmai előkészítésében– ide nem értve a szerződéskötés folyamatát–,
    • szerződéskötési igények előterjesztése a JIF felé,
    • a bérbevételi szerződések hatálykövetése és nyilvántartása.
  • A minimum bérleti díjak meghatározásához piaci összehasonlító értékképzés és javaslat összeállítása a Főigazgató részére.
  • Szervezeti egységek feleslegessé vált, de még használható eszközeinek hasznosításával kapcsolatos ügyek intézése:
    • A szervezeti egységek feleslegessé vált, de még használható eszközeinek egyetemen belüli átadására webes felület „Egyetemi Piactér” működtetése az igazgatósági honlapon.
  • Előkészíti az Egyetem ingó vagyonelemeinek értékesítését, kancellári vagy főigazgatói engedély kérések lebonyolítása.
  • Közreműködik az Egyetem ingatlan vagyonelemeinek értékesítésében.
  • Az Egyetem szervezeti egységei által szolgáltatott adatok alapján, egységes és elektronikus helyiség-nyilvántartás szabályzatszerű vezetése.
  • TakarNet Földhivatali Információs Rendszer és az Elektronikus Ingatlan-nyilvántartási Rendszer (E-ING) használathoz kapcsolódó feladatok ellátása, a rendszerekből ingatlan-nyilvántartási adatok / dokumentumok biztosítása a szervezeti egységek részére.
  • Adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítése az Osztály által kezelt adatok körében, így különösen az ingatlan hasznosításokkal és bérbevételekkel, valamint a helyiség-nyilvántartással kapcsolatos adatok szolgáltatása.

Hatáskörünkbe tartozó szabályzat:

Semmelweis Egyetem szabályzata a helyiséggazdálkodásról és az értékesítésről

https://semmelweis.hu/jogigfoig/files/2025/04/Helyiseggazdalkodasi_szabalyzat_hataly_2025.V.01-tol.pdf

 

Munkatársak:

Wolford Ágnes – osztályvezető

Kecskésné Pinke Ibolya – vagyongazdálkodási koordinátor

Mátraházi Melinda – vagyongazdálkodási ügyintéző
Tel.: +36-20-663-2060

Szalay Levente Csaba – helyiséggazdálkodási ügyintéző