Könyvtárunk új beszerzései közül ez a francia nyelvű kötet külön figyelmet érdemel.
Barbier, Jacques
Éducation et thérapies intégrées auprès de personnes en situation de polyhandicap : Les apports de l’approche conductive concrètement, que faire?
Integrált oktatás és terápiák halmozottan fogyatékos emberek számára : A „konduktív megközelítés” alkalmazása
A halmozottan fogyatékos emberek életminőségének javításán fáradozó szakemberek számos problémával találkoznak. A testi problémákra adott lényeges – de nem mindig elégséges – válaszadás után felmerül a mindenki számára fontos szellemi támogatás kérdése. A szerzők, (valamennyien gyakorlati szakemberek) elgondolkodtak azon, hogy az eredetileg agyi bénulásban szenvedők számára kialakított konduktív nevelésnek milyen jótékony hatása lehet a halmozottan fogyatékossággal élők számára. Hogyan adaptálható ez a módszer, amely a motoros, kommunikációs és pszichológiai szempontokat integrálja a halmozottan fogyatékos emberek napi támogatásába? Milyen következményekkel jár magára a személyre, a családjára, a szakemberekre és azokra az intézményekre, amelyek ezt oktatási módszerükké teszik? Hogy telik egy nap? Milyen előnyökkel jár a halmozottan fogyatékos felnőttek számára? Hogyan reagál ez a megközelítés a nemzeti és nemzetközi ajánlásokra az autonómia, az integráció és a „cselekvőképesség” tekintetében? Világos és érthető nyelven ez a könyv konkrét kulcsokat ad a többszörös fogyatékosság „másként” történő támogatásához. Az elméleti hivatkozások mellett ez a könyv számos diagramot és példát, valamint számos fotót és ajánlást kínál. Az első francia nyelvű munka ebben a témában sok intézmény, család és szakember számára érdekes lehet. Ez az innovatív megközelítés a halmozottan fogyatékossággal élő emberekhez bizonyos gyakorlatokat megkérdőjelez, mer új nézőpontot kialakítani, és reményt ad.