Az ülésen Tompa Anna elnök üdvözlő szavai után néma felállással tisztelegtek a résztvevők két nemrég elhunyt társukról: Szémán Zsuzsanna és Préda István professzorokról. Ezt követően Feketéné Dr. Szabó Éva stratégiai és fejlesztési rektorhelyettes ismertette a Semmelweis Egyetem Intézményfejlesztési Tervét. A bőséges illusztrációkkal színesített tartalmas előadásban a hallgatóság megismerhette az egyetem 2025-28 közötti időszakára vonatkozó főbb stratégiai célkitűzéseit és a megvalósításukat szolgáló intézkedési terveket. Ezek közül érdemes kiemelni azt a tényt, hogy egyetemünk már jelenleg is az orvos- és egészségtudományi képzés fellegvára hazánkban és a közép-európai térségben, aminek alapja a magas szintű elméleti és gyakorlati képzés, az alap és alkalmazott kutatások nemzetközi elismertsége, valamint a humán-erőforrás magas színvonala.
Az Intézményfejlesztési Terv 67 oldalas dokumentuma a linkre kattintva olvasható.
Az anyagban kiemelt hangsúlyt kap a humán-erőforrás fejlesztése, a legkiválóbb magyar és külföldi hallgatók megszerzése, a bevételi források növelése, valamint a nemzetközi hírnév és elismertség fokozása. Az oktatást elsősorban gyakorlati irányba szeretnék fejleszteni, ezt szolgálja az infrastruktúra bővítése, korszerűsítése és az egészségügyi szolgáltatások színvonalának emelése.
Nagy hangsúlyt kap a dokumentumban a munkahelyi környezet és az egészség védelme, a munkavállalói elégedettség növelése, a dolgozók közérzetének javítása. 2022-ben összegyetemi dolgozói elégedettség felmérés történt, ennek alapján akciótervek készültek, és negyedévente monitorozzák az elért eredményeket. Kidolgozták a hallgatói és dolgozói visszajelzés- és a minőségbiztosítási rendszereket, amelyek a bevezetett intézkedések hatékonyságát tudják mérni. Az impozáns előadást követően élénk vita alakult ki, melynek során a kollégium tagjai javaslatokat tettek az Intézményfejlesztési Tervhez.
Az ülés második felében Szepesi Dóra marketing és kommunikációs főigazgató mutatta be a Marketing és Kommunikációs Főigazgatóság felépítését és ismertette a főigazgatóság működését.
Az igényes, részletes prezentációból megtudhattuk, hogy a Marketing és Kommunikációs Főigazgatósághoz három igazgatóság tartozik. A Rendezvényszervezési Igazgatóság felel a legnagyobb központi egyetemi rendezvények megszervezéséért (tanévnyitó ünnepség, doktoravatások, oklevélátadó ünnepségek stb.), de számos egyéb társadalmi, tudományos és művészeti esemény lebonyolítását is végzik. A Kommunikációs Igazgatóság feladata az egyetem külső és belső kommunikációja, fotók és filmek készítése egyetemünkről, lakossági ismeretterjesztés, sajtófigyelés, egyetemi honlapok készítése és a Semmelweis Egyetem újság szerkesztése. A Semmelweis Brand Igazgatóság főleg az egyetem arculatának kialakításával és fejlesztésével foglalkozik, megújítja és korszerűsíti az arculati elemeket.
Az EPK elnöke javaslatot tett az egyetem iskolateremtő professzorairól szóló riportfilmek készítésére, illetve YouTube podcastok indítására, annak érdekében, hogy hallgatóink megismerhessék kiváló emeritus professzorainkat, akiknek a munkássága nagyban hozzájárult egyetemünk jelenlegi kiválóságához. Ígéretet kaptunk, hogy a közeljövőben, amikor a főigazgatóság humán-erőforrás kapacitásai lehetővé teszik, elindítják ezt a sorozatot.
Dr. Tompa Anna
Fotó: Emeritus Kollégium
A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.