A Semmelweis Egyetem először 2012-ben nyerte el a díjat, majd 2015-től minden egymást követő évben. A kiválasztási rendszerben először a korábbi teljesítményeket, trendeket vizsgálják, továbbá számba veszik az adott márka magyarországi kommunikációs és márkaépítési gyakorlatát, aktivitását, megjelenését, és a megítélésével kapcsolatos információkat. A döntéshozók figyelembe vették a Semmelweis Egyetem, mint márka (brand) hagyományait, elismertségét, a szervezet jó üzleti hírnevét, innovációs tevékenységét, márkaépítési gyakorlatát.
A díj odaítéléséről minden évben egy többlépcsős előszűrést követően az összesen 40 tagú, független, marketingszakmai és vállalatvezető szakemberekből álló bizottság dönt. Idén 20. alkalommal ítélte oda a Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága a Superbrands díjakat. A szervezet közleményében kiemeli, a Superbrands magas fokú minőséget szimbolizáló védjegy, a díjra jelölés kizárólag szakmai szempontok alapján történik, arra sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet.
Az 1995-ben, Nagy-Britanniában életre hívott nemzetközi Superbrands programhoz napjainkra már a világ több mint 90 országa csatlakozott, hazánk 2004-ben.
Bódi Bernadett
A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.