A díj odaítéléséről minden évben egy többlépcsős előszűrést követően az összesen 40 tagú, független, marketingszakmai és vállalatvezető szakemberekből álló bizottság dönt. Idén 19. alkalommal ítélte oda a Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága a Superbrands díjakat, valamint 16. alkalommal a Business Superbrands díjakat. A szervezet közleményében kiemeli, a Superbrands a magas fokú minőséget szimbolizáló védjegy, a díjra jelölés kizárólag szakmai szempontok alapján történik, arra sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet.
A Semmelweis Egyetem először 2012-ben nyerte el a díjat, majd 2015-től minden egymást követő évben. A kiválasztási rendszerben először a korábbi teljesítményeket, trendeket vizsgálják, továbbá a kutatók figyelembe veszik az adott márka magyarországi kommunikációs és márkaépítési gyakorlatát, aktivitását, megjelenését, és a megítélésével kapcsolatos információkat. A döntéshozók figyelembe vették a Semmelweis Egyetem mint márka (brand) hagyományait, elismertségét, a szervezet jó üzleti hírnevét, innovációs tevékenységét, márkaépítési gyakorlatát.
A Superbrands programot a Brand Council független szervezet hozta létre 1995-ben Nagy-Britanniában, egy sikeres BBC-rádióműsor nyomán. A műsorban a fogyasztók betekintést kaptak a legkiválóbb márkák világába. Feltárták az adott márka eredetét, piaci helyzetét és jövőbeli kilátásait. A rádióműsor sikerének köszönhetően a Superbrands könyv formájában is feldolgozta a piacon megtalálható vezető márkák történetét. 2000-ben az alapítók elindították az üzleti szférára összpontosító Business Superbrands programot, Magyarországon 2004 óta van jelen a nemzetközi program.
Tasnádi Róbert
Fotó: Barta Bálint – Semmelweis Egyetem
A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.