Az RGB – Kreatív Design Award verseny célja, hogy megtalálják és díjazzák az itthoni legjobb, kommunikációhoz, marketinghez vagy médiához kapcsolódó designmegoldásokat. „Idén is nagyon sokan pályáztak, ennyi színvonalas munkával versenyezve különösen büszkék vagyunk rá, hogy egyetemként ilyen szép eredményt értünk el” – fogalmazott az elismerés kapcsán Horváth Eszter, a projekt art directora. A branding szó hallatán nem egy egyetem jut az emberek eszébe, de ezen most sikerült egy kicsit változtatnunk, aminek nagyon örülünk – tette hozzá a Brand és Marketing Igazgatóság igazgatója.
Horváth Eszter felidézte, a Brand és Marketing Igazgatóság által megvalósított arculati frissítés 2021-ben lépett hatályba az egyetemen. Az új arculat kialakításánál fontos szempont volt a tradíciók figyelembevétele mellett a modernizáció is. Rengeteg kritériumnak kellett megfelelni házon belül, így szakmailag nagy kihívás volt – emelte ki, hozzátéve, hogy folyamatosan és organikusan, az igények mentén alakuló projektről van szó, így a kihívás folyamatos.
Egy egyetemi arculat kialakítása, főleg amennyiben ekkora múltú és volumenű intézményről van szó, nagyon komplex feladat, hiszen rengeteg felhasználási módnak, kritériumnak kell folyamatosan megfelelnie – részletezte. Az egész igazgatóság kitartóan dolgozott a közvetett és közvetlen folyamatokon – fűzte hozzá. Felidézte, hogy a projektet Szepesi Dórával ketten kezdték el, majd a Marketing és Kommunikációs Főigazgatóság (MKFI) megalakulása után Vigh Fruzsina vette át a projektmenedzsment feladatokat – ami egyik első projektjeként igazán nagy kihívás volt, amit rendkívüli teherbírással visz azóta is. „Büszke vagyok a csapatomra és arra is, hogy egy ilyen nagy múltú egyetem arculatának kialakításán dolgozhatunk, amit szakmai zsűri is elismer” – hangsúlyozta Horváth Eszter. A csapat kiválasztása kiemelten fontos szerepet tölt be egy tervezési folyamatban. Az arculat kialakításán olyan szakemberekkel dolgoztak, mint Kelemen Richárd és Radics Eszter grafikusok.
A bevezetés egy hosszabb folyamat, így a különböző egyetemhez köthető arculatok, felületek frissítésén folyamatosan dolgoznak: többek között újratervezték, illetve artdirekciós szinten részt vettek több egyetemi rendezvény kreatívjának és arculatának frissítésében: az Alumni, a Fogpótlástani Klinika, a Semmelweis Családbarát Egyetem, a Gólyatábor, a Semmelweis Egyetem Alapítvány, az International 40, illetve az SESK arculata.
Az arculati kézikönyv első kötetének elkészülése után a karokra vonatkozó kézikönyveken is dolgoznak, jövőre pedig terveben van a rendezvényekre is kiterjedő kötet megtervezése. „Rengeteg tervünk van a jövőre, reméljük, hogy azok is hasonló elégedettséget és sikert fognak elérni” – mondta Horváth Eszter.
Fotó és forrás: Brand és Marketing Igazgatóság
A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.