Innovatív ötletekkel rendelkező egyetemisták, startup cégek, befektetők és inkubátorok egymásra találását segíti a MatchPoint címmel elindított rendezvénysorozat, melynek első alkalommal az Elméleti Orvostudományi Központ adott otthont. A mintegy 50 résztvevővel zajló eseményen négy hallgató mutatta be projektjeit, melyhez a megjelent érdeklődők csatlakozhattak a képességeiknek és korábbi tapasztalatainak megfelelően. A rendezvény célja, hogy a különböző tudományterületekről és oktatási, illetve üzleti szegmensekből érkezők egy ütőképes, diverz csapatot tudjanak létrehozni ötleteik megvalósításához.
A MatchPoint megálmodója Erdős Sándor, a Semmelweis Egyetem hallgatója, szervezői Zentai Gábor, az InCube társelnöke, Szilvás Fanni és Miklya Attila a Demola Budapesttől, Jobbágy Judit az EIT Health Innostars képviseletében, és Sódar Gabriella a Semmelweis Egyetem Innovációs Igazgatóságáról.
Az egyetemközi rendezvényen különböző tudományterületek képviselői találkozhatnak egymással: olyan hallgatók, akik innovatív ötletekkel rendelkeznek, vagy éppen csatlakozni szeretnének egyhez, valamint azok a startup programok is, amiket az egyetemek és inkubátorok kifejezetten kezdő vállalkozóknak ajánlanak, megadva ezzel a MatchPoint látogatói számára a kezdőlökést az ötletük megvalósításához és egy sikeres csapat létrehozásához. Egy ötlet kivitelezéséhez ugyanis elengedhetetlen egy ütőképes, sokszínű, vagyis más-más szakterületről érkező csapat megléte, tapasztalataink szerint ez az első és egyben legnehezebb lépés a kivitelezéshez vezető úton. A szervezők célja ezt megkönnyíteni egy multidiszciplináris közösség létrehozásával – szólt a kezdeményezésről Sódar Gabriella, az Innovációs Igazgatóság csoportvezetője.
Az első rendezvényen a BGE Budapest Lab, a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány, a Demola Budapest, az EIT Health, az ELTE Innovációs Központ, a H13 Diák- és vállalkozásfejlesztési Központ, a Hiventures, az Impact Hub, az InCube, a Semmelweis Egyetem Innovációs Igazgatósága és a Start it @K&H vettek részt partnerként.
A pilot rendezvény első programpontjaként egy key-note előadást hallgathatott meg a közel 50 fős hallgatóság Horváth Róberttől, a Neticle Kft. képviselőjétől. A program központjában az ismerkedés és a kreatív résztvevők egymásra találása áll, ennek megvalósításához egy egyedi „matchmaking” módszertant dolgoztak ki a szervezők, a Demola Budapest pszichológus végzettségű munkatársainak fejlesztése alapján. Az ismerkedés és a partnerek bemutatkozása után négy ötletgazda prezentálta különböző fázisban lévő terveit, melyek megvalósítási lehetőségeiről is szó esett a jelenlévő partnerek bevonásával – ismertette Sódar Gabriella. Mint elmondta, szeretnék a rendezvényt negyedévente megszervezni, lehetőleg mindig másik helyszínen. Hamarosan a MatchPoint közösségi oldalán is számos tartalom elérhető lesz, így például befektetők, inkubátorok, valamint a megkezdett projektek utánkövetése, az elért sikerek, megszerzett tapasztalatok bemutatásnak is a közösségi felület ad majd helyet – tette hozzá.
Keresztes Eszter
Fotó: Kovács Attila – Semmelweis Egyetem
A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.