Negyedik helyen áll az egyetem a HVG hetilap által készített, most közzétett felsőoktatási rangsor összesített listáján. Az orvos- és egészségtudományi képzésterületi rangsort a hallgatói kiválóság alapján az Általános Orvostudományi Kar vezeti, az orvosképző helyek között pedig szintén az ÁOK áll az élen.
A HVG orvos- és egészségtudományi képzésterületi rangsorát a hallgatók kiválósága alapján a Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Kara (ÁOK) vezeti. Itt a legmagasabb a felvettek pontátlaga (közel 457 pont), és ez a kar vonzotta a legtöbb olyan diákot, akik helyezést értek el középiskolai tanulmányi versenyeken. Ezen a listán 4. lett az Egészségtudományi Kar, mely ugyanakkor az első helyes jelentkezők számában a legjobb eredményt érte el, és szintén sok középiskolai versenyen helyezett tanulót vonzott. Az ország orvos- és egészségtudományi képzést folytató karainak versenyében a hallgatói kiválóság tekintetében 5. lett a Fogorvostudományi Kar és 8. a Gyógyszerésztudományi Kar.
A rangsor szerkesztői sorba állították az orvos- és egészségtudományi karokat az oktatói kiválóság alapján is. Ezen az öt mérőszám alapján készített listán második lett az ÁOK. Ugyan itt dolgozik a legtöbb tudományos fokozatot szerzett oktató, de az oktatói összlétszámhoz képest az arányuk a debreceni orvoskaron magasabb. A tudományterületen belül vizsgálták a négy orvosképző kar erőviszonyát is, ezen a listán az abszolút elsőséget a Semmelweis Egyetem ÁOK szerezte meg.
Az összetett rangsorban, melyben az ország 44 felsőoktatási intézményét mérték össze, 4. lett a Semmelweis Egyetem az Eötvös Loránd Tudományegyetem, a Szegedi Tudományegyetem és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem után. Az összetett kari rangsorban, melyen az ország 153 kara szerepel, az ÁOK a 3. helyen végzett.
A Diploma 2018 kiadvány készítői az oktatói és a hallgatói kiválóság alapján állították össze a rangsort. A minősített oktatók száma és aránya mellett szerepel a listán a Magyar Tudományos Akadémia tagjainak és az akadémiai doktori cím tulajdonosainak a hányada is egy-egy intézmény teljes oktatói karán belül. A hallgatói minőséget jelentkezési és pontszám adatokkal, valamint a sikeresen nyelvvizsgázott diákok arányával mérték, illetve annak figyelembevételével, hogy milyen számban érkeztek a képzőhelyre diákok a tanulmányi versenyek helyezettjei közül.
Dobozi Pálma
Fotó: Kovács Attila – Semmelweis Egyetem
A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.