RS42371_KA-20151215-IMG_1671-scrIdén 10. alkalommal szerveztek tehetségnapot a Kerpel-Fronius Ödön Tehetséggondozó Program keretében a Semmelweis Egyetemen a partner középiskolák diákjai számára. Az évente megrendezett esemény lehetőséget nyújt a legtehetségesebb középiskolás diákok számára, hogy megismerkedjenek az egyetem klinikáin, intézeteiben folyó munkával. Dr. Fekete György, a Kerpel-Fronius Ödön Tehetséggondozó Program elnöke, a II. Sz. Gyermekgyógyászati Klinika professor emeritusa elmondta, a nyílt nap célja, hogy a kiemelkedően tehetséges diákok a Semmelweis Egyetemet válasszák.

RS42383_KA-20151215-IMG_1634-scrAz ország legkiválóbb vidéki és budapesti középiskoláival azért vettük fel a kapcsolatot a Kerpel-Fronius Ödön Tehetséggondozó Program létrehozása után , hogy évente nyílt napot szervezzünk azon diákok számára, akik a Semmelweis Egyetemen szeretnének továbbtanulni – mondta el dr. Fekete György.

Évente körülbelül 2-300 diák vesz részt az eseményen, ahol a délelőtt folyamán különböző klinikákra és intézetekbe látogatnak el a Kerpel-Fronius Ödön Tehetséggondozó Programban részt vevő hallgatók vezetésével. A program részeként minden évben egy kiemelkedő oktatót kérnek fel a középiskolások érdeklődését felkeltő, egyúttal a Semmelweis Egyetem szellemiségét is képviselő előadásra. Idén dr. Alpár Alán, az Anatómiai, Szövet- és Fejlődéstani Intézet docense tartott nagy sikerű előadást „Iránytű a dzsungelhez: szorgalom, tehetség és odaadás a segíteni akarásért”címmel. Ebben az idegrendszeri kutatások történetét és annak kiemelkedő egyetemi személyiségeit, a neurobiológia és a neuromedicina nemzetközileg elismert hazai szaktekintélyeinek munkásságát mutatta be.

DSC02416Az idei tehetségnapon 250 diák vett részt. Ők az intézetlátogatások és az előadás után egy kötetlen beszélgetésre is meghívást kaptak, ahol a Kerpel-Fronius Ödön Tehetséggondozó Program hallgatói beszéltek arról, milyen az egyetemi hallgatók élete, milyen nehézségek várják őket és milyen eredményeket érhetnek el.

Honlapunk megkérdezett néhány diákot arról, milyen tervekkel érkeztek a tehetségnapra. A válaszokból az derült ki, hogy a középiskolások egy része talán éppen a nyílt napon szerzett élmények hatására dönti majd el, milyen szakra adja be a felvételi jelentkezést, míg mások konkrét célokkal érkeztek. Az általunk megkérdezett diákok a patológiát, a bőrgyógyászatot, a genetikai kutatást és a gyógyszerészetet említették a konkrét célok között, és többen voltak, akik biztosak abban, hogy a Semmelweis Egyetemen szeretnének tanulni, de még nem döntöttek az Általános Orvostudományi Kar és a Fogorvostudományi Kar között.

Pogrányi Péter

Fotó: Kovács Attila – Semmelweis Egyetem

A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.