A hazai egészségügyi ellátás támogatása céljából október 25-étől modern kórházi ágyak vásárlására indít nagyszabású, országos szintű adománygyűjtő kampányt a Lidl Magyarország. A vállalat minden eladott Pilos 2,8%-os dobozos ESL magyar tej árából 5 Ft-ot a Semmelweis Egyetem Alapítványnak ajánl fel, az összegyűlt adományt pedig az akció végén megduplázza.

Az elmúlt időszakban különösen nagy teher hárult az egészségügyre, ezért még fontosabbá vált, mint valaha, hogy a szükséges eszközök maximálisan hozzájáruljanak a betegek ellátásához, gyógyításához. A mozgásképtelen vagy mozgásukban akadályozott betegek sok esetben a nap 24 óráját a betegágyban fekve töltik, ezért különösen fontos, hogy a kórházi ágy a korszerű terápiás elveknek megfelelő legyen.

Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke elmondta:„vállalatunk kampányának célja, hogy vásárlóinkkal összefogva az ország egyik legnagyobb egészségügyi intézményét, a havonta mintegy 12 000 fekvőbeteg esetet kezelő Semmelweis Egyetemet modern, elektromos kórházi ágyak beszerzésében segítse és ezáltal közösen hozzájárulhassunk a magyar egészségügyi ellátás fejlesztéséhez és a magyar emberek egészségének támogatásához.”

A speciális ágyak magassága, háttámlája és lábvége külön-külön is állítható a beteg testmagasságához, így biztosítva a kényelmes és biztonságos fekvést. A többrétegű matracok csökkentik a felfekvés kialakulásának veszélyét, a leereszthető védőkorlátok a páciensek könnyebb mozgatását teszik lehetővé, míg a fékekkel ellátott, gördülő kerekek a beteg szállítását, az ágyak mozgatását könnyítik meg.

„A legmodernebb színvonalat képviselő ágyak számának bővítése amellett, hogy hozzájárul betegeink legmagasabb szintű ellátásához és gyógyulásához, emeli pácienseink komfort- és biztonságérzetét, és az ápolási feladatokat végző szakdolgozóink munkáját is jelentősen segíti” – emelte ki az együttműködés kapcsán dr. Merkely Béla. A Semmelweis Egyetem rektora, a Semmelweis Egyetem Alapítvány kuratóriumának elnöke köszönetét fejezte ki az adománygyűjtés kezdeményezéséért.

Hangsúlyozta: a Semmelweis Egyetem Magyarország és a közép-európai régió vezető orvos- és egészségtudományi felsőoktatási intézménye, amelynek célja, hogy a betegellátás terén is a legmagasabb színvonalat képviselje. Az egyetemi klinikák évente mintegy 140 ezer fekvőbeteg esetet látnak el, a pandémia kezdete óta pedig több mint hatezer COVID-19 beteget kezeltek. A speciális ágyakat a COVID-19-ben szenvedők kezelésében, valamint rehabilitációjuk során is használni fogják. Így az adományozók az egyetem járvány elleni küzdelmét is támogatják – mondta dr. Merkely Béla, aki a negyedik hullám kapcsán hangsúlyozta az oltás felvételének fontosságát. Az a legjobb vakcina, ami a vállunkban van – jelentette ki.

A Lidl Magyarország évek óta elkötelezett az egészséges táplálkozás és az egészségtudatos életmód támogatása mellett. Ennek jegyében immár harmadik éve havi szinten nagy értékű élelmiszeradománnyal támogatja a kórházi ápolásra szoruló beteg gyermekek étkeztetését, közvetve pedig gyorsabb felépülésüket. Mindemellett magas minőségű termékkínálatával, a vásárlókat megszólító edukációs kampányaival, és különféle szponzorációs tevékenységeivel is folyamatosan az egészségtudatos életmód előmozdításán dolgozik.

Az október 25-től induló adománygyűjtő akcióban minden hazai Lidl áruház részt vesz. Bővebb információ a kampányról: lidl.hu/SEadomany

Lidl Magyarországról

Az 1930-as években, Németországban alapított Lidl hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő élelmiszerlánca. A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már 187 áruházzal van jelen hazánkban, és több mint 7000 munkavállalót foglalkoztat. A vállalat 2004-es magyarországi piacra lépése óta töretlenül fejlődik: nem csak a diszkont szegmensben ért el vezető szerepet, de forgalmát tekintve az élelmiszer kiskereskedelmi láncok között is a legdinamikusabb növekedést tudhatja magáénak.

A vállalat emellett különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, a magyar gazdaság támogatásának és fejlesztésének jegyében, ennek köszönhetően termékeinek közel 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be.

A Semmelweis Egyetem Alapítványt 1992-ben hozták létre azzal a céllal, hogy támogassa az egyetem oktató, gyógyító és kutató tevékenységét. Az alapítvány közhasznú tevékenységet folytat, közfeladatokat lát el az egészségmegőrzés, betegség-megelőzés, gyógyító-, egészségügyi rehabilitációs tevékenység, a tudományos tevékenység, kutatás, nevelés és oktatás, képességfejlesztés, valamint ismeretterjesztés területén. További információ: https://semmelweis.hu/alapitvany/az-alapitvanyrol/

Fotó: Kovács Attila – Semmelweis Egyetem

A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.