A sajtótájékoztatón dr. Tenk Miklósné dr. Zsebe Andrea, a Pető András Kar (PAK) dékánja elmondta, hogy a projektet kezdeményező Magyar Nemzeti Tanács és a PAK között több éve jó szakmai kapcsolat áll fenn. Kezdetben kizárólag a konduktív fejlesztés vajdasági elérhetőségére koncentrálva a kar munkatársai szűréseket és foglalkozásokat tartottak Zentán, Kishegyesen, valamint Szabadkán, melyet később kiterjesztettek a szórványterületekre, a későbbiekben pedig lehetőség nyílt arra is, hogy a kar gyakorlóterületként a vajdasági csoportokat is bekapcsolja a konduktor alapszakos képzésbe. A tavaly ősszel megkezdett akkreditációs folyamat eredménye az, hogy most 12 fővel elindíthatjuk másoddiplomás képzésünket Szabadkán – összegezte az eredményeket a dékán.
Mint kifejtette, a kar bízik a hosszú távú együttműködésben, mivel a vajdasági családoknak helyben szeretnék elérhetővé tenni a konduktív nevelési rendszer adta fejlesztési lehetőségeket. Cél az is, hogy helyben legyenek szakemberek, ennek pedig az a legjobb módja, ha itt képezzük őket – zárta beszédét dr. Zsebe Andrea
Perpauer Attila, a Magyar Nemzeti Tanács tagja elmondta, hogy a projekt 2014-es kezdete óta 224 fő fejlesztése valósulhatott meg 32 vajdasági településen. Az együttműködés szerteágazó, a fejlesztőfoglalkozások mellett szülői támogatócsoportok is létrejöttek, illetve nyáron Zentán egy rehabilitációs evezőstábort tartottak mozgáskorlátozott fiataloknak.
Dr. Matos László, a kar oktatási dékánhelyettese a sajtótájékoztatón szólt róla: a meglévő igényt megértve és támogatva döntöttek úgy, hogy a határon túl elsőként Szabadkán indítják el a konduktor-segítő képzést. A szakirányú másodképzésre olyan Vajdaságban végzett és dolgozó pedagógusokat vártak, akik az eddigi oktatási és nevelési tapasztalataik mellett konduktori irányítás mellett nyitottak arra, hogy központi idegrendszeri sérült gyerekek ellátását, fejlesztését is vállalják.
A másoddiplomás képzés részleteiről szólván a dékánhelyettes kifejtette, hogy négy félév alatt 120 kreditet elérve kaphatnak a hallgatók oklevelet. Az elméleti órák keretében a konduktív pedagógiai tárgyak mellett orvosbiológiai tárgyakat is oktatnak, de a fő hangsúly a gyakorlaton van, amely a teljes képzés csaknem hetven százalékát teszi ki.
A kar céljai között szerepel a konduktor alapszak beindítása a Vajdaságban.
Vona Zsófia
Fotó: vajma.info
Kiemelt kép (illusztráció): Kovács Attila – Semmelweis Egyetem
A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.