A Magyar Bormarketing Ügynökség által összeállított, a magyar borkultúrát középpontba állító tantárgy célja, hogy a hallgatókat olyan tudásanyag birtokába juttassa, amely felöleli a bor termeléséhez, értékesítéséhez, értékeléséhez és fogyasztásához kapcsolódó ismereteket, elősegítve a tudatos, mértékletes, minőségorientált borfogyasztás elsajátítását.
A hallgatók a kurzus során megtanulják, hogy melyek azok a jellemzők és feltételek, amelyek a minőséghez, értékhez kapcsolódnak. Az elméleti tudásanyag mellett a tanulók ismeretszerző borkóstolás keretein belül szerzik meg a kulturált, felelős borfogyasztásról és a bor értékelésének alapjairól szóló ismereteket, emellett széleskörű tudásra tesznek szert a borfogyasztás egészségre gyakorolt hatása mellett többek között Magyarország borvidékeiről, a főbb bortípusokról és ételpárosításokról is. A tananyagot elismert szakemberek, nemzetközi borakadémikusok, top sommelier-k, borszakírók oktatják, így a gondosan összeállított tananyag mellett az előadók személye és szakértelme is garantálja a képzés magas színvonalát.
A kurzus első tömbösített alkalmán dr. Hermann Péter oktatási rektorhelyettes köszöntötte a hallgatókat, majd dr. Simon Botond egyetemi tanársegéd, a kurzus koordinátora ismertette a technikai tudnivalókat.
A magyar hallgatóknak az első előadásokat Horkay András Dip WSET, nemzetközi borakadémikus, WSET okleveles borismereti oktató és Bernáth-Ulcz Adél kertészmérnök, szőlész-borász szakmérnök, okleveles borbíráló tartották, az angol hallgatókat pedig Horkay András és Tamás Gábor Dip WSET, nemzetközi borakadémikus vezette be a borkészítés, valamint a fehér szőlőfajták ismereteibe.
Dr. Simon Botond
Fotó: Zellei Boglárka – Semmelweis Egyetem
A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.